عملیات اجرایی اورژانس هسته‌ای و عمومی و بیمارستان تخصصی قلب بوشهر صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عملیات ساخت 3 پروژه درمانی  در بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر بهداشت و درمان آغاز شد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی ساخت اورژانس هسته‌ای در کنار تاسیسات هسته‌ای از ضروریات است.

وی با بیان این که سه اورژانس هسته‌ای در کشور ساخته می‌شود گفت: اورژانس هسته‌ای اصفهان راه‌ندازی شده و این مرکز درمانی در بوشهر و اراک در حال ساخت است.

آغاز ساخت بیمارستان تخصصی قلب بوشهر 
عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی قلب بوشهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

بیمارستان تخصصی قلب بوشهر دومین پروژه‌ای است که بعد از اورژانس هسته‌ای با همکاری سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر احداث می‌شود.

این بیمارستان با ظرفیت 200 تخت احداث می‌شود که دارای زیر بنایی به مساحت 30 هزار متر با اعتبار 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان انرژی اتمی برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

بیمارستان قلب بوشهر شامل بخش‌های اتاق عمل قلب، آنژیوگرافی، مراقبت‌های ویژه، مراقبت‌های میانی قلب و بخش‌های فوق تخصصی خواهد بود.

ساخت مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص بوشهر

عملیات اجرایی مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص نیز با حضور وزیر بهداشت در بوشهر آغاز شد.

با افتتاح و راه‌اندازی این مرکز، امکان اقدامات تشخیصی و درمانی برای بیماران پیوندی، تالاسمی، دیابت، هموفیلی، ام.اس و ژنتیکی فراهم می‌شود.

رونمایی از آمبولانس‌های پیشرفته

در دومین روز حضور وزیر بهداشت در بوشهر از هفده دستگاه آمبولانس با تخت ویژه سیار بهره‌برداری شد.

این تعداد آمبولانس که به ناوگان اورژانس سرتاسر استان اضافه می‌شود مجهز به تخت‌های (ICU) و(NICU) بوده که برای ارتقای این آمبولانس‌ها به تخت های ویژه 34 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.