رئیس شورای اسلامی شهر قم با تقدیر از فعالیت‌های موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پذیرای زائران اربعین گفت: این موکب باید قطب موکب‌های قمی در عراق شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ولی الله بیاتی در عمود ۱۰۸۰، محل استقرار موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) از نجف به کربلا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدا و همچنین مکتب اسلام ناب و مذهب به حق تشییع شاهد هستیم که در ایام اربعین حسینی(ع) خیل جمعیت عاشقان اباعبدالله الحسبن(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کنند و عراقی‌ها نیز از زائران سیدالشهدا(ع) با تمام وجود پذیرایی می‌کنند.
 
وی بیان داشت: حضور جمعیت کثیری از عاشقان اباعبدالله در مسیر نجف به کربلا نشان دهنده اتحاد در بین امت اسلام است و پیامی برای گروه‌های تکفیری و تروریستی به همراه دارد که مسلمین همواره با یکدیگر وحدت داشته و با همدلی در این راهپیمایی بی‌نظیر شرکت می‌کنند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم، ادامه داد: با توجه به زائران بسیاری که به عراق سفر می‌کنند در حال حاضر نمی‌توان این انتظار را از دولت عراق داشت که بتواند همه نیازهای زائران را برآورده کنند که در این راستا نارسایی‌هایی در عرصه‌هایی چون حمل و نقل، اسکان و عرصه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود.
 
برای رفع مشکلات زائران اربعین تلاش شود
 
وی تأکید کرد: دولت باید برای رفع مشکلات پیش روی زائران تلاش کند چرا که برای باشکوه‌تر این مراسم موجب عزتمندی بیشتر شیعیان در جهان خواهند شد.
 
بیاتی، با تقدیر از فعالیت‌های موکب‌های قمی از جمله موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای در کشور و جهان اسلام و تشییع دارد از این رو باید حضور پررنگی در مراسم روز اربعین حسینی(ع) داشته باشد و فعالیت‌هایی که در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) صورت گرفته است قابل تقدیر است و باید گسترش یابد.
 
وی عنوان کرد: ۸۵ نفر از نیروهای شهرداری قم نیز مسئولیت نظافت بخشی از مسیر پیاده روی را برعهده گرفته‌اند که این اقدام نیز در راستای ارتقای بهداشت و تمیزی مسیری که هزاران نفر روزانه از آن عبور می‌کنند تأثیرگذار است و از تلاش‌های این عزیزان هم تقدیر می‌کنیم و شهرداری قم و شورای اسلامی شهر این آمادگی را دارد تا آنچه در توان دارد در راستای افزایش و ارتقاء سطح بهداشتی مسیر پیاده روی گام بردارد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خدمات مختلفی از جمله اسکان و پذیرایی زائران صورت می‌گیرد و این موکب باید به قطبی برای موکب‌های قمی در عراق مبدل شود.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، موکب ، استان ، حضرت ، معصومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار