یک استاد دانشگاه گفت: در سالهای اخیر مردم متوجه این مسئله شده و امید از دولت بریده‌اند و جلوتر از دولت و سیستم آموزشی کشور به سمت ایجاد کسب وکار وکارآفرینی پیش رفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سهراب دل انگیزان گفت: از همان سال ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام صنایع ملی اعلام شدند و در آن سالها دولت نیروی بسیاری نیاز داشت و به همین علت بخش زیادی از جوان‌های آن سالها به استخدام دولت در بخش های مختلف درآمدند.

وی تصریح کرد: از همان سال این ذهنیت در مردم ایجاد شد که باید به دنبال کار دولتی گشته و در دستگاه دولتی مشغول به کار شوند و در دهه 60 عملا زمینه برای رشد کارآفرینی به وجود نیامد ونتوانستیم در آن سالها کارآفرین تربیت کنیم.

دل انگیزان افزود: این روند تا اوایل دهه 80 ادامه یافت و از اوایل این دهه به تدریج بستر کارآفرینی در کشور فراهم شد و از طرفی نیاز کشور هم به کارآفرینی تشدید شد. ما با سیل جمعیت جوان در کشور مواجه بودیم و دولت دیگر ظرفیتی برای جذب آنها را نداشت  و بنابراین کم کم باید به سمت کارآفرینی پیش می‌رفتیم.

این استاد دانشگاه افزود: از اوایل دهه 80 تلاش‌ها در این زمینه آغاز شد، اما هنوز علی رغم گذشت 15 سال آن طور که باید خوب کار نشده است و دانشگاه‌های ما که نقش اصلی در آموزش را بر عهده دارند هنوز به گونه‌ای نیستند که بتوانند دانشجویان را برای تولید کار و کارآفرینی آماده کنند.

دل انگیزان تصریح کرد: از طرف دیگر ما تناقض شدیدی میان مهارت و مدرک داریم و جوان ما درحالی به دنبال مدرک می‌رود که ما در جامعه امروز نیاز به مهارت داریم.

وی افزود: از طرف دیگر خانواده‌های ما تربیت شده‌های دهه 50، 60 و 70 هستند و هنوز اعتقاد بسیاری به کار دولتی دارند و به فرزندان خود تاکید می‌کنند دنبال کار دولتی بروند، ولو اینکه حقوق ناچیزی نصیب آنها شود، زیرا پایداری این کار را تضمین شده می‌دانند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
عالی تشکر