کشتهای پاییزه در سطح 28 هزار هکتار مزارع کشاورزی شادگان آغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان با تاکید بر اهمیت و لزوم تامین آب کشاورزی مورد نیاز شهرستان گفت: کشتهای پاییزه شادگان در سطح 28290 هکتار آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف مهم و اساسی سدسازی از جمله ذخیره سازی و توزیع عادلانه آب و با عنایت به پشتیبانی و پیگیری های رییس مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان در زمینه تامین آب شهرستان ، اظهار امیدواری کرد: 232 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کشتهای پاییزه و همچنین حقابه تالاب بین المللی و نخیلات شادگان تامین شود.

معاون فرماندار شادگان با اعلام اینکه تأمین کامل سهمیه آب کشاورزی شهرستان جز با همکاری همه جانبه شهرستان های بالا دست مقدور نخواهد بود افزود: در این زمینه با فرمانداران و مسئولین امور آب این شهرستانها هماهنگی شده و انتظار می رود از برداشت آب بیش از سهمیه تعیین شده بشدت خودداری کنند.

وی گفت: سطوح زیر کشت پاییزه شهرستان شامل 21500 هکتار گندم ، 5500 هکتار جو ، 700 هکتار کلزا و 590 هکتار علوفه و سبزیجات بوده که از این مقدار 20670 هکتار در حوزه جراحی و 7620 هکتار در حوزه کارون واقع شده است.

آلبوغبیش افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی،  بیشترین بارندگی پاییز امسال شادگان در اواخر این فصل خواهد بود و نسبت به پاییز سال گذشته 20 درصد کمتر است و بارندگی فصل زمستان سال جاری نسبت به سال قبل در حد نرمال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.