مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: پروژه پایاب شبکه خدا‌آفرین که یکی از بزرگترین پروژه آب و خاک کشور است، هم‌اکنون در قالب طرح ملی در شهرستان پارس‌آباد در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود نجفیان افزود: در مجموع به پروژه پایاب سد خداآفرین در دو سال گذشته 185 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده در حالی که در دو سال گذشته حدود 350 میلیارد تومان اعتبار داشته است.

وی گفت: امسال 400 میلیارد تومان برای تکمیل پایاب شبکه خدا‌آفرین اعتبار اختصاص یافته که در طول تاریخ اجرای چنین پروژه‌هایی با اختصاص این رقم بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: یک هزار و 500 نفر با 9 پیمانکار در طرح آبرسانی به پایاب سدخداآفرین در چند شیفت کاری در این پروژه ملی مشغول کار هستند که بخش عمده این پروژه تا آخر سال آینده تکمیل خواهد شد.

نجفیان بیان کرد: طول کانال اصلی شبکه خداآفرین در دشت مغان 92 کیلومتر است که از این میزان حدود 30 کیلومتر به طور کامل زیر پوشش بتنی انجام شده و 45 کیلومتر آن درحال خاکبرداری، کانال‌کنی و پوشش بتنی است.

وی تصریح کرد : این طرح با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که 37 درصد پیشرفت این پروژه در سه ساله دولت یازدهم انجام شده و این رقم تا سال 92 تنها 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار