عملیات خاموشی کلی(TSD) شرکت پالایش نفت بندرعباس برای اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت تولید فرآورده با موفقیت انجام شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت : این طرح به مدت یازده روز همزمان با عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء، گاز مایع و تصفیه آب های ترش و مِراکس، انجام شد. 

وی افزود : هدف از اجرای این طرح بهره برداری و راه اندازی واحدهای تازه ساخت طرح ملی افزایش ظرفیت تولید بنزین و اجرای اتصالات برقی، ابزار دقیق و مکانیکی از جمله لوله‎های آب و بخار، مواد نفتی، هیدروکربن و گاز این طرح با بدنه اصلی پالایشگاه، برای تامین خوراک واحدهای جدید است. 
مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس 9 واحد اصلی دارد که واحدهای تصفیه نفت های سنگین با مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح است.
نامور افزود : با اجرای این طرح ظرفیت تولید بنزین به میزان 3 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد و 70 درصد از بنزین تولید این پالایشگاه یورو 4 خواهد شد.
وی گفت: کیفیت نفت گاز تولیدی به میزان 8 میلیون لیتر در روز و گوگرد گرانول به میزان 250 تن در روز افزایش می یابد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که به علت موقعیت مکانی، ویژگی‎هایی مانند استفاده از آب دریا به منظور خنک کردن و تهیه آب شیرین و استفاده از اسکله اختصاصی برای دریافت نفت خام و صادرات فرآورده دارد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.