حرکت اربعین گامی در جهت فرهنگسازی و تمدن سازی، قدرت سازی برای شیعه و زمینه سازی برای حکومت مهدوی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه قم در مصلی قدس با اشاره به اسماء الهی و به ویژه دو صفت رحمن و رحیم در آیه«بسم الله الرحمن الرحیم» بیان داشت: رحیم در ذات خود دارای رحمتهایی است و لذا وصف رحمت در کنار رئوف در قرآن کریم بر وجود پیامبر اکرم هم اطلاق شده است کمااینکه بر خدا هم رئوف و رحیم اطلاق می شود.
 
وی تصریح کرد: مومن برای قرائت، فهم و تدبر در قرآن وقتی بسم الله الرحمن الرحیم را می گوید استعانت می جوید از خداوند که قرائت مورد پسند خداوند و تدبر و فهم خوبی داشته باشد.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام دین جهانی و فراگیر است، افزود: در سوره ممتحنه خداوند خطوط کلی روابط بین الملل را برای مومنین و نحوه رابطه با غیرمسلمانان را مشخص می کند چرا که اسلام دین انزوا و قطع رابطه با ملل و مناطق دنیا نیست.
 
وی همچنین در خطبه دوم خود با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، با پرهزینه خواندن ارتکاب گناه بیان کرد: در قرآن کریم داستانهای فراوانی از کسانی که مرتکب گناه شدند و در بزنگاهها کم آوردند و متضرّر شدند.
 
سعیدی اظهار داشت: کسانی که در بستر اشرافی گری لم می دهند و حرام و حلال به حال آنها فرقی ندارد، در بزنگاهها کم می آورند؛ قرآن داستانهای فراوانی در این زمینه ذکر کرده است که نمونه آن در جنگ احد است که به خاطر غنائم مسئولیت خود را ترک کردند و این به دلیل ارتکاب گناه توسط این افراد در گذشته بوده است.
 
او با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مردم اصفهان گفت: رهبر انقلاب اسلامی از استان اصفهان با عنوان شهر شهادت و پیشگامی، علم و فرهنگ، دین و ولایت، کار و ابتکار نام برده و از روحیه شهادت طلبی مردم این استان یاد کردند.
 
امام جمعه قم ادامه داد: رهبری مهمترین نیاز کشور برای نخبگان و مسئولان کشور را بصیرت سیاسی می داند و فرمودند معنای بصیرت این است که بدانید با چه کسی طرف هستید. ایشان افزودند خوشبختانه مردم عادی دارای این بصیرت هستند ولی تعجب این است که برخی از نخبگان با تکیه بر توهمات این بصیرت را ندارند.
 
وی تصریح کرد: برخی مسئولان در مسائل حاشیه ای گاه آنچنان ورود پیدا می کنند و برای یکدیگر خط و نشان می کشند که انگار کشور هیچ مشکل دیگری ندارد درحالیکه مهمترین نیاز کشور حفظ روحیه و جهت گیری انقلابی و ادامه مسیر پرشتاب رشد علمی و اتحاد و انسجام ملی است.
 
سعیدی با اشاره به موضع رهبر انقلاب اسلامی در مورد انتخابات اخیر آمریکا گفت: به نظر رهبری ایران هیچ قضاوتی در مورد این انتخابات ندارد چون همواره از این دو حزب دچار شرّ بودیم و اخیرا اجماع نماینده دمکرات و جمهوری خواه در تمدید تحریمهای ایران را دلیل روشنی بر این موضع می بینیم. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: ما امروز آماده هر حادثه محتملی از سوی آمریکا هستیم.
 
وی همچنین سالروز آزادسازی سوسنگرد را گرامی داشت و به خیانت و توطئه بنی صدر در نگاه داشتن ارتش و برخورد جدی رهبر انقلاب با این مساله اشاره کرد.
 
امام جمعه قم روز بسیج مستضعفین را گرامی داشت و افزود: امروز شجره طیبه بسیج به بار نشسته و بسیجی یک عنوان ارزشمند و والا و به معنای آمادگی در همه عرصه ها گوش به فرمان رهبری است.
 
وی در بخش مسائل خارجی به کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه به دست نظامیان این کشور که تحت تاثیر وهابیت است، اشاره کرد و افزود: آل سعود خبیث و نظامیان نیجریه و گروههای سلفی بدانند، موسسین این ظلم یعنی بنی امیه خبیث نتوانستند نور حسین بن علی(ع) را خاموش کنند چون این نور بر فراز خود یدالله را دارد.
 
سعیدی بیان داشت: نزدیک ۲۵ میلیون لشکر پیاده نظام امام زمان از سراسر جهان در عراق جمع شدند تا این مراسم بزرگ را شکل دهند لذا این نور حسین(ع) به کوری چشم دشمنان هرگز خاموش نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اربعین بازگشت امت اسلام به مطالبه رسول خدا در آیه مودت و اجر رسالت است، تصریح کرد: اربعین اثبات نقش امامت و پیوند مردم با ولایت و جهل زدایی و حیرت زدایی است.
 
امام جمعه قم همچنین حرکت اربعین را گامی در جهت فرهنگسازی و تمدن سازی، قدرت سازی برای شیعه و زمینه سازی برای حکومت مهدوی دانست و یادآور شد: جابر در اربعین کار مهمی انجام داد و در پیاده روی خود سدّ خفقان بنی امیه را شکست و وقتی به زیارت اباعبدالله رفت، تبلیغات علیه توسل به اهل بیت را شکست و این توطئه را خنثی کرد.
 
وی افزود: به همین دلیل است که دشمنان از ظرفیت اربعین وحشت دارند و رسانه های معاند امسال در اربعین حضور گسترده داشته و اخبار این حرکت عظیم را سانسور می کنند؛ بی جهت نیست که زیارت اربعین با این ظرفیت از علائم ایمان شمرده شده است.
 
انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، نماز ، جمعه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار