اعضای یک حزب سیاسی ایتالیایی موسوم به "جنبش پنج ستاره،" در سفر خود به مسکو خواهان پایان دادن به تحریم‌های اروپا علیه روسیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از اسپوتنیک، اعضای این جنبش طی سفر خود از سیاست‌های "ماتئو رنتسی،" نخست‌وزیر این کشور و همه‌پرسی آتی در خصوص قانون اساسی ایتالیا را که قرار است 4 دسامبر (14 آذر) در ایتالیا برگزار شود، به شدت انتقاد  کردند.  

اعضای این جنبش پیش از دیدار با نمایندگان جامعه ایتالیا در مسکو، در یک کنفرانس خبری در مرکز مطبوعاتی چندرسانه ای آژانس اطلاع رسانی بین‌المللی روسیه، "روسیا سگودنیا،" حضور یافتنند.  

در این کنفرانس مطبوعاتی، پائولا کارینلی، میشل دلورکو، میرلا لیوزی، جوزپه برسکیا و سناتور ویتو پتروسلی اعضای این جنبش موضع خود را در خصوص مسایل مختلفی از جمله همه‌پرسی آتی در خصوص قانون اساسی در ایتالیا، رابطه رم و مسکو و استقرار سربازان ایتالیایی در لتونی را تببین کردند. 

سناتور پتروسلی در این کنفرانس خبری خاطر نشان کرد دشمنان حزب وی بسته به موقعیت تلاش کرده‌اند تا جنبش پنج ستاره را جنبشی حامی فاشیسم، کمونیسم و دوست نایجل پل فاراژ معرفی کند.

وی افزود این تلاش‌ها برای معرفی این جنبش وی به عنوان "دست پوتین" مسئله تازه‌ای نیست. 

پتروسلی عنوان داشت: اگر روس‌ها از داشتن پوتین به عنوان رییس‌جمهوری خود راضی هستند، ما نیز به این مسئله راضی هستیم. ما در امور سیاسی سایر کشورها دخالت نمی‌کنیم و قویا بر این باور هستیم که هیچ کشوری نباید در مسایل سایر کشورها مداخله کند. 

سناتور پتروسلی در ادامه اظهارات خود عنوان داشت: آنچه ما انجام می‌دهیم حمایت از منافع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم‌میهنانمان و شرکت‌هایمان در ایتالیا و خارج است و اگر این منافع با منافع کشوری دیگر چه بزرگ و چه کوچک منطبق باشد، اهمیتی ندارد. 

وی افزود هدف جنبش پنج ستاره حمایت از ایتالیا پس از آسیب‌هایی است که در پی اقدامات چندین کابینه ایجاد شده است. کابینه‌هایی که به انتخاب مردم نبوده‌اند و رییس‎جمهوری آن‌ها را انتخاب کرده است. 

میرلا لیوزی نیز در این کنفرانس خبری گفت که استقرار سربازان ایتالیایی در لتونی اساسا با هدف کنترل روسیه صورت گرفته، در حالی که قطعا این اقدام مورد نیاز نبوده است.
 
وی افزود: این اقدامی است که ما با آن موافق نیستیم. زیرا روسیه نیاز به رویکرد متفاوتی دارد. ما باید گفت‌وگو با روسیه را آغاز کنیم. تحریم‌ها را لغو کنیم و به رابطه ای بازگردیم که پیش از این میان روسیه و ایتالیا برقرار بود.
 
لیوزی عنوان داشت در حالی که این جنبش سعی می‌کند مسئله استقرار سربازان را در پارلمان مطرح کند، این پیشنهاد همچنان در کمیسیون سیاسیت خارجی ایتالیا مانده است.  

لیوزی در ادامه خاطر نشان کرد: به همین علت است که ما مخالف برگزاری همه‌پرسی و اصلاحاتی هستیم که مفهوم آنها قانونی کردن اقدامی است که تنها برای مدتی وجود داشته‌اند؛ زیرا تصمیم‌های سیاسی بسیاری که مرتبط با سیاست خارجی هستند نه به دست پارلمان بلکه تنها از سوی دولت اتخاذ می‌شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار