مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: راه اندازی بورس آتی ارز تا پایان سال جاری دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویداد بورس، بانک و بیمه در هفته ای که گذشت می توان به افزایش سقف وام مسکن جوانان به 110 میلیون تومان اشاره کرد که براساس مصوبه جدید بانک مسکن قراردادهای تسهیلاتی حساب پس انداز جوانان که از تاریخ 22 آبان ماه منعقد و ثبت قطعی قرارداد می شوند مشمول نرخ سود 9 درصد می شوند.

براین اساس هدف اصلی حساب پس انداز مسکن جوانان، برنامه ‌ریزی بلند مدت برای خانه ‌دار شدن افراد است و متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا حداقل پس از 5 سال و حداکثر پس از 15 سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

از دیگر اخبار مهم این حوزه می توان به راه اندازی بورس آتی ارز تا پایان سال اشاره کردکه درنهایت ایجادی این بازار می تواند با پوشش دادن ریسک نوسانات ارز، ابزاری سودمند برای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران باشد.

دراین باره مدیر عامل بورس کالای ایران هفته اخیر از صدور مجوز  راه اندازی این بازار و فراهم شدن زیر ساخت های لازم و قوانین ایجاد بازار سخن به میان آورد.

//

بورس تهران در هفته ای که گذشت حجم معاملات رو به رشد با نوسانات کمی را شاهد بود.

ساختار مالی شبکه بانکی کشور با چالش‌های متعددی مواجه شده که رفع آن نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای درست آن است.

سیف با اشاره به کنترل نرخ تورم و كاهش رشد نقدینگی طی سال های اخیر گفت:برنامه ریزی ما به گونه ای است که این ثبات ادامه داشته باشد و بازار، شوک های ناگهانی مانند گذشته را تجربه نکند.

//


مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: راه اندازی بورس آتی ارز تا پایان سال جاری دور از انتظار نیست.

رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری افشای اطلاعات مالی و بانکی اشخاص را جز به موجب قانون و یا دستور مراجع قضایی، ممنوع اعلام کرد.

بانک مسکن نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس‌انداز جوانان را از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش و سقف تسهیلات این حساب در تهران را به ۱۱۰میلیون تومان افزایش داد.

//



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار