شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطع‌نامه‌ای، حکم متخصصان سازو‌کار تحقیقاتی مشترک برای انجام بررسی‌ها درخصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

موافقت سازمان‌ملل با ادامه تحقیقات درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه برای یک سال دیگربه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک،شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطع‌نامه‌ای، حکم متخصصان سازو کار تحقیقاتی مشترک را که استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را بررسی می‌کنند،برای یک سال دیگر تمدید کرد. این قطع‌نامه که توسط سازمان‌ملل تدوین شده بود، با موافقت تمامی 15 عضو شورای امنیت به تصویب رسید.

 این قطع‌نامه حکم سازوکار تحقیقاتی مشترک را برای یک سال دیگر تمدید کرد. سازو کار تحقیقاتی مشترک سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان‌ملل در اوت 2015 آغاز به کار کرد تا افرادی را که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست داشته‌اند، شناسایی کند.

در اوت 2016، سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی نتایج تحقیقات مشترک در خصوص حملات شیمیایی سال‌های 2014 و 20145 در سوریه را منتشر کردند.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار