مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت گفت: زائران اربعین هنگام برگشت به طرف مرز علائم چهارگانه تب، خونریزی ، مشکلات گوارشی (اسهال و استفراغ) و نشانه های تنفسی چون سرفه و عطسه را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علیرضا میرشکاری اعلام کرد: برابر دستور و بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 14 نشانگان (سندرومیک) بیماری تعریف شده که پایه و اساس این نشانگان علائم چهارگانه بیماری است که در صورت داشتن این نشانه ها زائران باید به یکی از ایستگاه ها یا مراکز درمانی مستقر در مسیر کربلا و نجف یا مرز مهران مراجعه کنند تا کارشناسان آنها را بعد از غربلاگری در صورت نیاز به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارجاع دهند.

وی گفت : برای جلوگیری از بیماری های تنفسی زائران باید ضمن استفاده از ماسک به طور مرتب شست شوی دست ها را با آب و صابون انجام دهند و در صورت امکان از حضور در مکان های شلوغ اجتناب کرده و درهنگام سرفه و عطسه از دستمال استفاده کنند.

میرشکاری در مورد جلوگیری از بیماری های روده ای اعلام کرد : باید زائران از سلامت آب و غذای مصرفی مطمئن باشند و از آب معدنی استفاده و از خوردن غذا و آب فاقد نظارت بهداشتی یا مواد خوراکی دست فروشان و دوره گردان اجتناب کنند.









انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، مهران ، زائر ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.