شیراز؛

برخورد قاطع و قانونی با شایعه سازان دستگاه قضایی

اگر کسی بخواهد با شایعه سازی و تخریب، مقام قضایی را زیر سوال ببرد و با فضاسازی سعی در ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دستگاه قضایی در مردم داشته باشد، برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی‌ مهر رییس کل دادگستری استان فارس در حاشیه بازدید از حوزه‌ های قضائی شمال استان فارس در جمع قضات و کارکنان این حوزه، گفت: از تصمیمات قانونی و قاطع همه همکاران مجموعه قضائی حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌ در برخی شعبه‌ های کیفری بیش از 200 فقره در هر ماه است، افزود: مردم انتظار دارند پرونده‌ های قضائی در کوتاه ترین زمان رسیدگی شده به نتیجه برسد و در این زمینه با مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر ویژه باید زمینه کاهش اطاله دادرسی فراهم شود.

القاصی با اشاره به راه ‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی که در استان فارس به صورت پایلوت اجرا شد ادامه داد: براساس آیین دادرسی کیفری و ماده 175 این قانون، امکان استفاده از سامانه ‌های رایانه ‌ای و مخابراتی از قبیل دورنگار، نمابر، پست الکترونیکی، ارتباطات تصویری و صوتی برای طرح شکایت و دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ارجاع اوراق قضایی و نیابت قضایی با رعایت اصول قضایی بلامانع است.

وی خاطر نشان کرد: راه ‌اندازی این سامانه حرکتی پویا و قدمی رو به جلو در نظام دادرسی الکترونیک است در صورتی که پیش از تصویب این قانون، ابلاغ و اطلاع ‌رسانی پیرامون پرونده‌ های قضایی از طریق مأمور ابلاغ صورت می‌ گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: دسترسی آسان، کاهش هزینه ‌ها و تسریع در رسیدگی‌ ها از جمله فواید این طرح است که افراد می‌ توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پنج گانه خدمات الکترونیک قضایی یا واحد های قضایی سراسر کشور نسبت به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک اقدام کنند.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.