یکی از اعضای کمیته خارجی پارلمان مرکزی آلمان ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تهدیداتش را درخصوص پاره کردن متن برجام و خروج از توافق‌نامه پاریس عملی نکند.

عضو پارلمان مرکزی آلمان: امیدوارم ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "گرنوت ارلر،" یکی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان مرکزی آلمان، اعلام کرد: برای ما نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جای شگفتی داشت. ما امیدواریم دونالد ترامپ تمامی وعده‌های انتخاباتی‌اش را عملی نکند. 

وی در دیدار با "کنستانتین کساچف،" همتای روس خود، در مسکو افزود برلین به شدت نگران خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در دوره ترامپ است.

این مقام آلمانی در ادامه، اظهار داشت: ما 12 سال در خصوص توافق هسته‌ای با ایران مذاکره می‌کردیم، اما حالا از خود می‌پرسیم آیا آمریکا این توافق‌نامه را حفظ می‌کند یا از آن خارج می‌شود.

ترامپ طی کارزار انتخاباتی خود به شدت به توافق‌نامه هسته‌ای با ایران حمله کرده بود.

نامزد پیروز جمهوری‌خواهان همچنین در مبارزات انتخاباتی‌اش، به انتقاد از نگرانی‌ها در خصوص پدیده گرم شدن جهانی زمین پرداخته و از گمانه زنی‌ها برای خروج از توافق‌نامه تغییرات اقلیمی پاریس خبر داده بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار