مانور سرریز مخزن و عملیات امداد نجات بر روی بزرگترین مخزن ذخیره سازی نفت خام کشور "تی 3" واقع در تاسیسات و مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه با بیان اهداف برگزاری این مانور گفت: این مانور با اهدافی چون افزایش توانمندی و آمادگی بیشتر کارکنان برای مقابله با شرایط بحرانی، کاهش آسیب پذیری افراد و تجهیزات، ارزیابی مخاطرات و همچنین ارزیابی توان تصمیم‌گیری و راهبری کارکنان در زمان وقوع حادثه بر روی مخزن یک میلیون و 333 هزار بشکه ای "تی 3" تاسیسات و مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.

محمود گودرزی افزود: این مانور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده توسط کارکنان تاسیسات و مرکز انتقال نفت شهید بهشتی اصفهان با مشارکت واحدهای؛ HSE، ترابری، حراست، روابط عمومی، بهداری به همراه واحدهایی از آتش نشانی پالایشگاه و شرکت پخش فرآورده های نفتی و نیروی انتظامی اصفهان انجام شد.

وی با اشاره به سناریو مانور بیان کرد: پس از رویت سرریز مخزن توسط همکاران عملیات در کوتاهترین زمان مراتب به اطلاع مسئولان مربوط رسید و هم زمان با به صدا درآمدن آژیر و اعلام وضعیت اضطراری کارکنان در محل های مربوط تجمع نموده و همکاران بهره بردار ورودی نفت خام به مخزن را متوقف نمودند.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه گفت: در ادامه نیروهای آتش نشان به محوطه مخزن اعزام شده و همزمان از مرکز منطقه و شرکت های همجوار تقاضای کمک شد، سپس تجهیزات و نفرات طبق آموزش های قبلی در محل های مربوطه مستقر و عملیات ایمن سازی محوطه آغاز گردید.

گودرزی در ادامه این مانور افزود: همزمان نیروی انتظامی نسبت به کنترل جاده دسترسی به محل حادثه اقدام و عملیات پاکسازی اطراف مخزن با حفر کانال و هدایت مواد به داخل گودال مجاور و جمع آوری آن توسط ماشین های لجن کش ادامه یافت.

وی بیان کرد: بخش دیگری از مانور اعلام انفجار و آتش سوزی فرضی ترانشه جنب مخزن و انتقال مصدومان حادثه بود که در زمان تعیین شده و با ایمنی کامل این بخش از مانور اجرا شد.

به گفته وي این مانور در نهایت با جمع آوری خاک های آلوده و انتقال آنها به محل تخلیه برای پاکسازی و رفع اشکال به پایان رسید.



انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.