ایندیپندنت نوشت: کاهش درآمدهای مالیاتی، رشد اندک اقتصادی و رویگردانی سرمایه‌گذاران پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دولت این کشور را با کاهش شدید بودجه مواجه خواهد کرد.

کسری یکصد میلیارد پوندی بودجه دولت انگلیس، پیامد اقتصادی خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه ایندیپندنت، کاهش رشد اقتصادی، خروج از اتحادیه اروپا و کاهش شدید ارزش برابری پوند در برابر دیگر ارزها، باعث خواهد شد دولت انگلیس با کمبود یکصد میلیارد پوندی روبرو شود و اهداف اقتصادی اش را کنار بگذارد.

روزنامه ایندیپندنت نوشت هفته آینده که «فیلیپ هموند،» وزیر خزانه داری انگلیس، گزارش پاییزی بودجه را به مجلس ارائه دهد، از حفره یکصد میلیارد پوندی سخن خواهد گفت که در پی خروج این کشور از اتحادیه اروپا دهان باز خواهد کرد. 

براساس این گزارش، کاهش درآمدهای مالیاتی، رشد اندک اقتصادی و رویگردانی سرمایه گذاران از انگلیس، موجب خواهد شد تا در پی خروج از اتحادیه اروپا، باعث کاهش بیش از پیش بودجه انگلیس خواهد شد. 
 
در ادامه گزارش آمده است: «جورج اوزبورن،» وزیر پیشین خزانه داری انگلیس، وعده داده بود تا سال 2020 میلادی، کسری بودجه کشور برطرف شود و این موضوع، مهم‌ترین هدف اقتصادی وی اعلام شده بود که با شرایط جدید، دست نیافتنی است و از امسال بر میزان کسری بودجه افزوده نیز خواهد شد.   

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: با وجود این که آینده اقتصادی انگلیس روشن نیست، فیلیپ هاموند هفته آینده اعلام خواهد کرد که از میزان مالیات‌ها خواهد کاست که باعث کاهش حدود 7 میلیارد پوندی درآمدهای عمومی خواهد شد. پیش از این موسسه «مطالعات مالی» که اندیشکده ای مستقل است اعلام کرده بود رشد اندک اقتصادی و افزایش تورم در انگلیس که در پی کاهش ارزش ارز این کشور پدید می آید، نشان می دهد اقتصاد انگلیس در آینده با مشکلات فراوان روبرو خواهد شد. 

به نوشته ایندیپندنت، وزیر پیشین خزانه داری انگلیس در ماه ژوئن اعلام کرد خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موجب کسری بودجه خواهد شد و باید 30 میلیارد پوند دیگر از بودجه خدمات عمومی کاست تا بتوان با آن مبارزه کرد. در پی این اظهار نظر، هواداران خروج از اتحادیه اروپا و بسیاری از نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس، به شدت از وی انتقاد کردند. گزارش پاییزی بودجه انگلیس قرار است روز چهارشنبه به مجلس ارائه شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار