جنگنده‌های سعودی بار دیگر با نقض آتش‌بس و بمباران بخش بنی حشیش در استان صنعا یک شهروند یمنی را کشته و شماری را مجروح کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی اعلام کرد ، جت‌های سعودی جبل ذباب در بخش بنی حشیش یمن را هدف 3 حمله هوایی قراردادند و آتش بس را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی همچنین بخش باقم در استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.

جت‏‎های سعودی بخش نهم در استان صنعا را نیز بمباران کردند و منطقۀ القتب در این بخش هدف حملۀ بمب خوشه‌ای قرار گرفت.

جنگنده‌های سعودی پل شب الدوش را در منطقۀ بنی حسن در بخش عبس در استان حجه در شمال یمن 2 بار بمباران کردند.

جان کری، وزیر خارجۀ امریکا سه‎شنبه در ابوظبی، پایتخت امارات، اعلام کرد عربستان و جنبش انصار الله یمن توافق کرده‌‏اند که آتش‎‏بس از 17 نوامبر (27 آبان) در سراسر یمن برقرار شود. دولت مستعفی یمن از این توافق اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش مردمی انصار الله (حوثی) یمن چهارشنبه (26 آبان 95) گفت امریکا در مذاکرات برای امضای توافق آتش‌بس در یمن که در عمان برگزار شد، نامی از دولت مستعفی یمن که آن را دولت مشروع این کشور می‌نامید، نیاورده است.

ائتلاف تحت امر عربستان به‌ منظور بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصار الله حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرد.

بیش از 600 روز از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن می‌گذرد و تاکنون بیش از 10 هزار یمنی که اکثرشان غیرنظامی بودند در این حملات کشته‌شده‌اند.

بسیاری از زیرساخت‌های یمن در حملات عربستان نابودشده‌اند و شهروندان یمنی نیز که از این حملات جان سالم به دربرده‌اند، در وضعیتی وخیم به سر می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار