مهمترین برنامه های ایام اربعین حسینی در کردستان اعلام شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اعلام فعالیت 400 هیئت مذهبی در اربعین حسینی در این استان گفت: سخنرانی روحانیون، مدیحه‌سرایی،برگزاری مراسم محفل قرآنی و عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مهمترین برنامه های ایام اربعین حسینی در کردستان است.

وی به راه اندازی 4 موکب در سنندج، سریش آباد ،مهران و کربلا اشاره کرد و تصریح کرد: موکب کربلا آمادگی پذیرایی از 5 هزار زوار را در این مکان مقدس بر عهده دارد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: علاوه بر برنامه‌های یاد شده دسته‌جات عزاداری نیز در شهرستان‌های بیجار، قروه، سریش‌‌آباد، کامیاران و سنندج برگزار می‌شود.

به گفته خزایی مسئول هیات های مذهبی استان کردستان ، 12 هیات مذهبی در این استان متعلق به برادران دینی اهل تسنن و جود دارد  که در این ایام ارادت و علاقه خود را به خاندان رسول الله (ص) نشان می دهند .

گفتنی است: آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در همدان و آقای علم الهدی از اساتید برجسته حوزه قم از جمله کسانی هستند که در حسینه سنندج واقع در خیابان انقلاب به سخنرانی خواهند پرداخت.

در سالجاری دو هزار و 500 نفر از کردستان به کربلای معلی اعزام شده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.