وضعیت بیمارستان های صحرایی در اربعین حسینی/ اوضاع درمانی زائران خوب است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار دو بیمارستان صحرایی، 120 آمبولانس و 5 بالگرد هوایی در مرز مهران برای ارائه خدمت به زائرین کربلای معلی خبر داد.

وضعیت بیمارستان های صحرایی در اربعین حسینی/ اوضاع درمانی زائران خوب است
عبدالنور کل جمشیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استقرار بیمارستان های صحرایی در مرز مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین گفت: دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران مستقر شده که مربوط به سپاه و ارتش هستند طبق گزارشات اعلام شده تاکنون هیچ کدام از زائرانی که به این بیمارستان ها مراجعه کرده اند بستری نشده و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند. 
 
وی ادامه داد: در محوطه بیمارستان مهران وزارت بهداشت یک بیمارستان صحرایی مجهز با 50 تخت و 25 متخصص مستقر کرده است تا در صورت شرایط اضطرار ارائه خدمت کنند. 
 
جمشیدی با اشاره به اینکه 5 بالگرد برای انتقال بیماران در مهران مستقر شده اند، عنوان کرد: در حدود 120 پیراپزشک همچون ماما، تکنسین اتاق عمل، تکنسین بی هوشی، پرستار، نیروهای بهداشتی و حدود 30 نیروی متخصص از استان های مختلف کشور برای ارائه خدمت به زائرین کربلا در بیمارستان مهران و بیمارستان صحرایی حضور پیدا کرده اند. 
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: 250 تکنسین فوریت های پزشکی نیز برای ارائه خدمت به زائرین در استان مستقر هستند، همچنین طی تمهیدات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت تعداد آمبولانس های مستقر در این استان برای ارائه خدمت در شرایط اضطراری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده به طوری که امسال 120 آمبولانس در مرز مستقر شده اند. 
 
وی با اشاره به اینکه 11 اتوبوس آمبولانس هم از طرف وزارت بهداشت در این استان مستقر شده اند، اظهار داشت: بیمارستان های صحرایی از 21 آبان راه اندازی شده اند و تا دهم آذر ماه نیز به زائرین کربلای معلی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.