رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: ادویه‌های فله‌ای به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد حاوی انواع مواد خطرناک و سمی هستند.

جولان زعفران تقلبی در بازار/ ادویه فله‌ای نخرید!
محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ادویه‌هایی که به صورت فله‌ای و در هوای آزاد به فروش قرار می‌گیرند، برای مصرف مناسب نیستند.

وی افزود: این ادویه‌ها و تمام مواد غذایی که به صورت فله‌ای به فروش می‌رسند، به دلیل قرار گرفتن در معرض سرب، آرسینیک، گرد و خاک‌ها و آلودگی‌های موجود در هوا تمام این مواد و آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و سبب بروز انواع بیماری‌های خطرناک در مصرف کننده می‌شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: باکتری اسپور که نوعی میکروب مقام شده است که به طور مستقیم در این ادویه‌های فله‌ای استفاده نمی‌شود اما این باکتری‌ها در هوای آزاد وجود داشته و بر روی آنها قرار می‌گیرد که می‌تواند خطرناک باشد.

عزیزی در خصوص نوع تقلبی زعفران‌های فله‌ای نیز اظهار داشت: در زعفران‌های تقلبی که به صورت تقلبی به فروش می‌رسند از کلاله ذرت که آخته به گیاه گلرنگ است به عنوان زعفران به فروش می‌رسانند که تشخیص آن برای مصرف کننده مشکل است چراکه مقدار کمی زعفران در آن استفاده می‌شود و به راحتی نمی‌توان نوع تقلبی آن را تشخیص داد‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار