نوام چامسکی: ریاست جمهوری ترامپ بشریت را به ورطه نابودی می‌کشاند

فیلسوف و زبان‌شناس مطرح آمریکایی هشدار داد حزب جمهوری‌خواه این کشور هم‌ اکنون به خطرناک‌ترین سازمان در تاریخ جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "نوام چامسکی"، نظریه‌پرداز، زبان‌شناس و فیلسوف آمریکایی، هشدار داد دیدگاه "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، درباره مسائل مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی و حقوق بشر موجب شده است حزب جمهوری‌خواه این کشور به یکی از خطرناک‌ترین سازمان‌های تاریخ جهان تبدیل شود.

چامسکی از آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخالفت خود را با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید اعلام کرده بود. وی در واکنش به ریاست جمهوری ترامپ گفت: با آغاز ریاست جمهوری ترامپ، سرعت پیشروی به سوی فاجعه در جهان افزایش می‌یابد.

ترامپ مخالف توافق تغییرات آب و هوایی است و بحران گرم‌تر شدن کره زمین را یک دروغ می‌داند. چامسکی معتقد است پیروزی ترامپ بر مبنای دیدگاه حزب جمهوری‌خواه به آغاز مجدد آزمایش‌های هسته‌ای، ادامه انکار تغییرات اقلیمی، گرم‌تر شدن کره زمین، ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی و افزایش حفاری‌های نفت و گاز منتهی می‌شود.

ترامپ تصمیم دارد آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کند، توافقی که در زمان تصویب "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، درباره آن گفته بود: "لحظه‌ای که ما سرانجام تصمیم گرفتیم سیاره زمین را حفظ کنیم." 

چامسکی به گزارش سازمان جهانی هواشناسی اشاره کرد و گفت: گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد جهان در 5 سال گذشته گرمترین سال‌های خود را همراه با بالا آمدن سطح اب دریاها تجربه کرده است. تسریع در روند آب شدن یخ‌های قطبی و دیگر نتایج تغییرات آب و هوایی نشان‌دهنده اهمیت موضوع است؛ اما بی‌توجهی ترامپ به آن جهان را به ورطه نابودی می‌کشاند.

نظریه‌پرداز آمریکایی از اینکه تغییرات آب و هوایی بخش بسیار کوچک و کم اهمیت تبلیغات ریاست جمهوری را در آمریکا به خود اختصاص داده بود انتقاد کرد و این بی‌توجهی را زمینه‌ساز بروز فجایع انسانی دانست.

چامسکی در ادامه افزود: انتخابات 8 نوامبر موجب شد جمهوری‌خواهان کنترل تمام امور (اشاره به سنا و مجلس نمایندگان آمریکا) را در دست بگیرند به همین دلیل آنها هم‌اکنون به خطرناک‌ترین سازمان در تاریخ جهان تبدیل شده‌اند. جمهوری‌خواهان با سرعت باورنکردنی در مسیر نابودی تمام اصول زندگی انسانی گام برداشته‌اند.

چامسکی پیش از این در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود: مردم آمریکا با آمیزه ای ازاحساس انزوا، بی یاوری و غلبه نیروهای قدرتمندی که قادر به فهم و درک آنها نیستند، در یک دوران نو لیبرالیستی بسر می برند. وحشت ناشی از همین احساس بی یاوری و انزوا مردم آمریکا را به سمت نامزد غیرمتعارفی مثل دونالد ترامپ سوق داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار