رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مرز مهران کاملا بسته شده و هیچ گونه ترددی امکان پذیر نیست.

همکاری دولت عراق با ایران برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین + فیلمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت مرزهای منتهی به کشور عراق گفت: در مرزهای شلمچه و چزابه مشکلی وجود ندارد، تردد عادی و روان است و افراد دارای ویزا به راحتی پذیرش می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه در دو روز گذشته به علت حضور افراد بدون ویزا علیرغم همکاری نیروهای عراقی شرایط غیر عادی در مرز مهران به وجود آمد.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه طی دو روز گذشته افراد زیادی به علت ازدحام جمعیت در شهر بدره عراق معطل شدند گفت: زیر ساختها و سامانه حمل و نقل در کشور عراق پاسخگوی این ازدحام جمعیت نیست، چرا که بیش از ظرفیتی که پیش بینی می‌کردیم مردم وارد کشور عراق شدند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: به دنبال این ازدحام جمعیت مرز عراق کاملا بسته شد، در حال حاضر هیچگونه ترددی نداریم و با توجه به اینکه برخی زائرین در حال بازگشت از مرز مهران هستند ناچار شدیم محدودیتهایی را اعمال کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تا امروز هیچ مشکلی در مرز مهران نداشتیم گفت: ورود افراد بدون ویزا مشکلاتی را در این محدوده به وجود آورده بر این اساس از افرادی که در حال حاضر قرار است اقدام به سفر کنند توصیه می‌کنیم حتما مرزهای جنوبی کشور را انتخاب کنند.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه دولت عراق نهایت همکاری را برای برگزار شدن مراسم پیاده روی اربعین با ایران انجام داده است گفت: همه امکانات برای زائرین فراهم است و تا به امروز هیچ مشکلی برای زائرینی که از مرز شلمچه و چذابه تردد می‌کنند وجود ندارد و ظرفیت پارکینگها در این محدوده نیز دو برابر شده است.




لینک دانلود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار