به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛رضا طالبیزاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه معاونین و مسئولین فناوری ادارات استان کرمان اظهارداشت: در استان کرمان 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک انجام میشود.
وی با بیان اینکه مهمترین مزیت مکاتبات الکترونیک افزایش امنیت در جابجایی اطلاعات و جلوگیری از جعل مکاتبات بین ادارات مختلف است ، افزود: گام بعدی در راستای اجرای دولت الکترونیک در اداره ثبت اسناد و املاک ارسال اوراق و مستندات پروندههای ثبتی از طریق سامانه با سطح دسترسی مشخص است.
طالبی زاده خاطر نشان کرد: با برقراری ارتباط الکترونیکی و انجام مکاتبات، اداراتی مانند ثبت اسناد و املاک، دادگستری، شهرداری، مسکن و شهرسازی که مکاتبات آنها زیاد است علاوه بر صرفهجویی در وقت و هزینه ارباب رجوع، کاهش ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارمند را در پی دارد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای دولت الکترونیک با استفاده از بستر شبکه دولت و ارتباط آن شبکه با سیستم اتوماسیون ادارات، اداره کل ثبت نیز به دنبال انجام مکاتبات اداری خود با سایر اداراتی است که بیشترین مکاتبات با اداره ثبت اسناد و املاک دارند و این کار به صورت الکترونیک انجام میشود.
انتهای پیام/س