کارشناس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از برگزاری دومین جشنواره استانی و سومین نمایشگاه کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛معصومه حدادی در کارگروه ساماندهی مد و لباس استان اظهار کرد: هدایت بازار مصرف به سوی استفاده از الگوی اسلامی ایرانی و ایجاد حلقه اتصال بین طراح و تولیدکننده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون دو نمایشگاه مد لباس کشوری و یک جشنواره استانی مد و لباس در همدان برگزار شده است، گفت: حدود ١٤٠ اثر از طراح‌های استانی جمع‌آوری شد، اما به دلیل کمبود فضا و مانکن، در هر دوره  ٤٠ اثر به عنوان آثار برتر تولید شده در استان، به نمایش گذاشته شد.

کارشناس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در حال جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از طراحان استان هستیم، خاطرنشان کرد: ١٢٠ طراح دانشگاهی و ٣٠ طراح آزاد در استان همدان در حوزه مد و لباس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر اتحادیه پوشاک طراح‌های خود را معرفی کند، بانک اطلاعاتی کامل‌تر می‌شود ادامه داد: باید تولیدکنندگان لباس به مرحله‌ای برسند که از طرح‌هایی که در استان تولید می‌شود؛ استفاده کنند.

حدادی با تأکید بر اینکه قصد داریم حلقه‌ای بین تولیدکنندگان لباس و طراحان مد و لباس ایجاد کنیم، یادآور شد: بیشتر طراحی لباس‌‌ها از تهران به همدان آمده و مورد استفاده تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مؤسسات تک منظوره هنری تأکید کرد: اداره ارشاد برای مؤسسات تک منظوره هنری در همه رشته‌ها مجوز صادر می‌کند که یکی از این رشته‌ها مد و لباس است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.