مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های استان کرمانشاه گفت : با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) لازم است آمادگی لازم در خصوص جلوگیری از بیماری آنفلوانزا راداشته باشیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حسین بیگلری با بیان اینکه همه گیری بیماری آنفلوانزا در فصل زمستان و سرما رخ می دهد، توضیح داد: آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که در اثر عفونت با ویروس آنفلوانزا رخ می هد و پرتاب قطرات تنفسی راه اصلی انتشار بیماری آنفلوانزا و به خصوص در آنفلوانزای فصلی انسانی است و اگر کسی در فاصله کمتر از یک و نیم متری از سرفه شخص بیمار قرار بگیرد در معرض خطر است.

بیگلری بیان کرد: قابلیت تهدید H1N1  بالا است و به ویژه در موارد طغیان و مسافرت هایی که در مراسم اربعین حسینی(ع) و مسافرت های گروهی که هموطنان به کربلای معلی دارند و در هنگام بازگشت ممکن است مواردی از آنفلوانزا به واسطه تجمع انسانی در فضای نزدیک در گروه های در معرض خطر ایجاد شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های استان، بیماری آنفلوانزا را از جمله بیماری های تهدید کننده جدی سلامت با عواقب گسترده اقتصادی برشمرد و  توضیح داد: ویروس آنفلوانزا در محیط از 12 الی 24 ساعت متوالی می تواند زنده بماند و قابلیت انتقال داشته باشد و طیف وسیعی از علائم حاد بیماری مانندH1N1 تا آنفلوانزای B را داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.