به منظورحمایت از بخش خصوصی به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند، یارانه کارمزد پرداخت می‌ شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بر اساس مصوبه هیئت  وزیران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی سازمان میراث فرهنگی مجاز است تا با رعایت قوانین و مقررات و در قالب قراردادهای مالی منعقد شده با نهادهای مالی دارای مجوز ، حداکثر تا سقف هشت  درصد به طرح‌های گردشگری بخش خصوصی سود اعطای تسهیلات پرداخت کند.

محمد علی حضرتی افزود : مطابق با این شیوه‌نامه، یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی فقط به پروژه‌هایی اعطاء می‌ شود که سرمایه‌گذار در زمان احداث پروژه از سوی میراث فرهنگی به بانک عامل مربوطه معرفی شده  و پروژه در زمان اعطاء یارانه به بهره برداری رسیده باشد.

به گفته وی ، در این شیوه نامه همه  پروژه‌های تاسیسات گردشگری موضوع ماده یک «آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها و اصلاحات بعدی» که شرایط مذکور را داشته باشند مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود :  به منظور اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های گردشگری ،  بررسی پروژه‌هایی که در زمان احداث از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

حضرتی افزود : در حال حاضر پنج پروژه شامل مجتمع‌‎های خدماتی و بین راهی، سفره‌خانه سنتی، مهمانپذیر و واحدهای پذیرایی بین راهی شرایط اعطای یارانه را دارند .

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان از سال 92 تا کنون پنج  پرونده حائز شرایط  را  به سازمان مرکزی معرفی کرده است که بسته به نوع قرارداد با بانک عامل، تا سقف  هشت درصد  سود و کارمزد تسهیلات بانکی، یارانه مربوطه محاسبه و به صورت سالیانه به حساب بانکی آنان واریز شده  و از ابتدای امسال هم  تا کنون نیز یارانه سه پروژه پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.