تبریز؛

رتبه نخست آذربایجان شرقی در اجرای سامانه شمیم در کشور

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در اجرای سامانه شمیم در کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کاظم به پایی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس با اشاره به اینکه شمیم به منظور اجرای قانون کاداستر ( حدنگاری) عملیاتی شده است، گفت: در این شبکه تحدید حدود املاک در سیستم مختصات جهانی با دقت بالا و به صورت لحظه ای انجام می شود و در نتیجه اسناد مالکیت کاداستری با دقت بسیار بالا صادر می شود.

وی اظهارکرد: املاکی که با استفاده از شمیم ثبت و صدور سند می شود در صورتی که به هر علتی حدود آنها در طبیعت از بین رفته و یا مورد تجاوز دیگران قرار گیرد با دقت سانتیمتر قابل پیاده سازی دوباره بوده و حقوق مالکان با توجه به ثبت مختصات گوشه های املاک در بانک کاداستر استان نزد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حفاظت می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: این طرح علاوه بر اینکه سبب کاهش دعاوی ملکی می شود، گام بزرگی در راستای تهیه نقشه های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا می باشد که دقت سندهای صادره را بالا خواهد برد.

وی اظهارکرد: از مزایای این طرح ایجاد شبکه ملی نقشه برداری است که از این پس تمامی ارگان ها و سازمان ها می توانند به جهت دقت بالای سیستم با ارتباط با این شبکه نقشه دقیق تهیه کنند که دارای دقت مطالعاتی بسیار بالایی است و به جهت آنلاین بودن و داشتن سیمکارت روی دستگاه های سیار، اطلاعات و مختصات به صورت آنلاین به مرکز ارسال می شود.

به پایی همچنین با اعلام اینکه بیش از 90درصد عملیات اجرایی صدور اسناد مالکیت در شهرستان هریس به صورت الکترونیکی انجام می شود، از ایجاد بایگانی الکترونیکی در سازمان ثبت اسناد استان خبرداد.

فرماندارشهرستان هریس نیز در این جلسه التزام ادارات بر اجرای صحیح قوانین را همان خدمت رسانی مورد انتظار مردم دانست و این امر را مشوقی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان عنوان کرد.

صابر تقویمی با تبیین اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تلاش دولت تدبیر امید را در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی نیمه فعال و حفظ اشتغال موجود و افزایش اشتغالزایی جدید ثمربخش دانست.

فرماندار هریس از فعال شدن 20 واحد تولیدی و صنعتی در راستای اهداف ستاداقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت: با فعال شدن این واحدها در سالجاری برای 180 نفر شغل ایجاد شد.

تقویمی، ارزیابی مجدد وثایق و امکان ایجاد فرصت جدید برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و متمم را از مزایای طرح اشتغالزای دولت دانست.

بخشودگی 90 درصدی جرائم مالیاتی به صاحبان صنایع تولیدی از دیگر خبرهایی بود که فرماندار هریس در این جلسه مطرح کرد.

آیت اله فیض سرابی عضو خبرگان رهبری هم در این جلسه اقدام و عمل مسئولان را منشاء اثر در اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و از مسئولان شهرستان خواست در اعمال خیر و خدمت به مردم از هم سبقت بگیرند.

گفتنی است:کارهای مطالعاتی و طراحی شمیم ( شبکه مدیریت یکپارچه ملک ) از ابتدای سال 95 آغاز و با اعتباری افزون بر 45 میلیارد ریال در 15 نقطه از استان اجرا شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار