مدیر جهاد کشاورزی طارم از اختصاص یکهزارو 550 از اراضی زراعی طارم به کاشت باقلا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به آغاز کاشت محصول باقلا در شهرستان طارم گفت:در سال زراعی96-95 پيش بيني مي گردد که این محصول حدود 1550 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم را به خود اختصاص دهد.
عماری افزود: تعداد 1340 نفر بهره بردار مشغول كشت و كار محصول باقلا هستند.
وی ادامه داد: پيش بينی می شود كه از اين سطح حدود 4هزارو 650 تن محصول باقلا خشك برداشت شود.  
اين محصول در شهرستان طارم به صورت خشك و به ميزان جزئي به صورت سبز برداشت مي گردد. برداشت باقلا به صورت سبز در اردیبهشت و برداشت خشک در اواخرخرداد و اوایل تیر ماه صورت می گيرد.  
مدیر جهاد کشاورزی طارم اضافه کرد:از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص كشت اين محصول، برگزاری كلاس های آموزشی، بازديد های كارشناسی، تامين نهاده و تنظيم بازار می باشد.  
وی تصریح کرد:یکی از مشکلات عمده این محصول در شهرستان طارم، عدم وجود ارقام اصلاح شده مناسب برای شرایط این شهرستان می باشد که این مدیریت در سال جاری با هماهنگی مدیریت محترم زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، اقدام به اجرای طرح مقایسه ارقام باقلا با رقم محلی مورد کشت در منطقه نموده است.  
مدیر جهاد کشاورزی طارم  یادآور شد:محصول توليدی علاوه بر مصرف در داخل شهرستان، به شهرستان های ديگر استان و ساير مناطق از جمله قزوین ، تهران،گیلان وآذربایجان غربی و شرقی صادر می شود.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: کاشت ، باقلا ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.