فرمانده نیروهای ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق تأکید کرد نبرد آزادسازی موصل بر اساس برنامه تعیین شده ادامه دارد.

فرمانده عراقی: عملیات آزادسازی موصل طبق برنامه پیش می‌رود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرتیپ "معن السعدی"، فرمانده نیروهای ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: عملیات آزادسازی موصل بر اساس برنامه تعیین شده ادامه دارد. در محور شرقی بیشتر محله های ابتدایی شهر موصل به کنترل نیروهای عراقی درآمده است. 

السعدی افزود: محله های السماح اول و دوم، الملایین سوم، الاربجیه، کرکولی، الزهراء، قادسیه دوم و نیمی از محله البکر در کنترل نیروهای ما قرار دارد. همه این مناطق پاکسازی شده و به وضع همه اهالی این محله ها هم رسیدگی شده است و عملیات ادامه دارد. 

وی خاطر نشان کرد: نیروهای عراقی برای حفظ جان شهروندان و حفظ زیرساخت ها در موصل از سلاح های دوربرد مانند توپخانه سنگین، خمپاره و موشک استفاده نمی کنند. جنگ خیابانی در داخل شهر موصل ضد افراد مسلح داعش ادامه دارد و نیروهای ما با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین پیروز می شوند. 

این فرمانده عراقی گفت: داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و داعش در نبردهای محور شرقی موصل بیش از 700 کشته داشته است. دشمن برای نجات خود به هر شیوه ای متوسل می شود. نیروهای ما توانایی های زیادی دارند و از آموزش خوبی برخوردار هستند و می توانند چگونه در چنین نبردهایی به صورت حرفه ای عمل کنند. دشمن متحمل خسارت ها و تلفات سنگینی شده است. دشمن تاکنون فقط در محور شرقی، حدود 200 دستگاه  خودروی بمبگذاری شده را به کار گرفته است، اما بیشتر این خودروها پیش از رسیدن به هدف منهدم شد. تلفات داعش از اتباع کشورهای مختلف هستند.


انتهاب پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار