رکابزنان حرفه ای کشور در روزهایی که وضعیت جوی نامناسب حکم فرما است باید برای سلامتی خود برخی مسائل را رعایت کنند تا دچار بیماری های مزمن نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوچرخه سواری یکی از رشته هایی است که با سوخت و ساز هوازی عضلات را تقویت می کند و تنفس قلبی عروقی را تقویت می کند اما در این میان کسانی هستند که برای ورزش دوچرخه سواری به خاطر بیماری های تنفسی یا آرتروز شدید مفاصل و زانو محدودیت دارند و نمی توانند در این رشته فعالیت حرفه ای داشته باشند از طرفی با توجه به شروع فصل سرما و وارونگی هوا، آلودگی بیش از حد مانع فعالیت ها می شود.

به این خاطر توصیه می کنیم که در هوای نامناسب تا می توانند یا تمرینات پر جنب و جوش را انجام ندهند و یا از مواد غذایی مناسب استفاده کرده و به مناطقی بروند و تمرینات را انجام دهند که آلودگی کمتر باشد.

با توجه به اینکه وضعیت جوی نامناسبی هم اکنون در شهرهای صنعتی وجود دارد و در هوای ناسالمی به سر می بریم رکابزنان حرفه ای کشور در این مدت نباید فعالیت سنگین ادامه بدهند و در آب و هوایی به سر می بریم که دارای وضعیت نامناسبی است.

با غلامرضا غفوریان دکتر فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای در این خصوص انجام دادیم که وی اظهار کرد: برای فعالیت ورزشکاران این رشته در هوای نا سالم باید مانند رشته های فوتبالی معیار هایی در نظر گرفته شود البته در این شرایط آب و هوایی فدراسیون دوچرخه سواری تا جایی که امکان دارد برخی رقابت ها را عقب می اندازد اما یک رکابزن حرفه ای نمی تواند تمرینات را رها کند.

وی افزود:برای رشته دوچرخه سواری قوانین کلی پیش نوشته شده ای نداریم که مانند فوتبال به تصویب برسد و منعی در خصوص انجام مسابقات یا تمرینات وجود داشته باشد ولی در هر صورت ما مجبور هستیم که مسابقات را به تعویق بیندازیم زیرا در شهرهای پرجمعیت آلاینده زیادی وجود دارد و تا زمانی که به حداقل برسد یا رکابزنان تمرینات خود را کمتر انجام دهند و یا به مناطقی بروند که آلایندگی کمتر است مناطقی مانند بومهند و فیروزکوه بروند همچنین، توصیه می شود نونهالان و نوجوانان در این روزها اصلا فعالیتی نداشته باشند.

غفوریان در خصوص آلودگی هوا و استفاده رکابزنان از منابع غذایی مفید بیان کرد: رکابزنان در این مدت که هوای شهر بسیار آلوده است و نمی توانند تمریناتشان را لغو کنند باید از آنتی اکسیدان ها استفاده کنند که موجب خنثی شدن آلودگی ها در بدن انسان می شود همچنین در این روزها حتما از مرکبات ، گوجه فرنگی و لبنیات به خصوص شیر کم چرب استفاده نمایند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار