یاسوج؛

ارائه بذر خارجی هیبرید کلزا با قیمت یارانه‌ای به کشاورزان استان

معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ارائه بذر خارجی هیبرید کلزا با قیمت یارانه‌ای به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرام عسکری با اشاره به تعهدی که جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای عملیاتی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی دارد، اظهار کرد: تولید محصولات استراتژیک مثل گندم و دانه‌های روغنی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم با تولید هر چه بیشتر این محصولات کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم.

معاون جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای تولید هر چه بیشتر باید رو به سوی بذرهای اصلاح شده و با کیفیت آورد، افزود: یکی از مشکلات بزرگ سد راه تولید استفاده از بذرهای آلوده و بی‌کیفیت است که همه دسترنج کشاورزان را بر باد می‌دهند.

این مسؤول در جهاد کشاورزی استان بیان کرد: به همین منظور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در معاونت بهبود تولیدات گیاهی ترویج استفاده از بذر اصلاح شده توسط کشاورزان هم استانی است.

وی بسیاری از خسارت‌های کشاورزان را به دلیل عدم استفاده از نظرات کارشناسان کشاورزی ذکر کرد و افزود: از کشاورزان هم‌استانی انتظار می‌رود برای جلوگیری از هرگونه ضرری که متوجه خودشان می‌شود و همچنین ضررهایی که به کشاورزی استان وارد می‌شود دستورالعمل‌های کارشناسان را به خصوص در هنگام کشت مورد توجه قرار دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تولید دانه‌های روغنی یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های کشور است، تصریح کرد: باید برای تولید باکیفیت و همچنین تولید انبوه از بذرهای اصلاح شده و مرغوب استفاده شود که در کشت کلزا این مهم در اولویت برنامه‌های ما در این معاونت قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس بذر مرغوب و خارجی هیبرید کلزا را برای کشت در اختیار کلزاکاران هم‌استانی در مناطق مختلف استان قرار می‌دهیم.

این مسؤول در سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: این بذر اصلاح شده و با کیفیت به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: قیمت این بذر بسیار نازل‌تر از قیمت در بازار است به نحوی که تنها 10 درصد از قیمت این بذر از کشاورزان دریافت می‌شود و به جای پرداخت 200 هزار تومان برای هر کیلوگرم بذر تنها مبلغی بین 10 تا 20 هزار تومان پرداخت می‌کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.