مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار افزايش همكاری های منطقه ای دو استان برای شكل گيری مقصد جديد گردشگری بين المللی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسين خواجه بيدختی در جلسه هم اندیشی فرمانداران دو استان مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری در دو استان، افزود: شمال و شمال شرق ايران از مناطق مستعد با ظرفيت هاي طبيعي، فرهنگي و تاريخي است.
وي برگزاري اين نشست را در توسعه گردشگري دو استان مازندران و سمنان به خصوص در زمينه بين الملل موثر دانست و افزود: جذب گردشگر داخلی و خارجی از اهداف مهم برگزاري اين نشست است.
بيدختي گفت: استان سمنان به دليل قرار داشتن در حاشيه كوير ايران به همراه ظرفيت هاي تاريخي و طبيعي، يكي از محورهاي مهم كاروان هاي راه ابريشم بوده كه بخش فرعي اين راه در مازندران و گلستان ادامه يافته است.
وي افزود: اين ظرفيت‌ها به همراه قرار داشتن استان در مسير زائران امام رضا(ع)، استان سمنان را به عنوان يك ظرفيت ملي و بين المللي در حوزه گردشگري معرفي كرده است.
بيدختي با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري استان مازندران نيزگفت: اقامت 12 ميليون نفر شب گردشگر داخلي در مازندران نيز نشانگر ظرفيت بالاي اين استان در جذب گردشگر داخلي و خارجي است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان خواستار ايجاد فرصت‌هاي جديد در زمينه گردشگري سلامت، معرفي اكوتوريسم اين دو استان و افزايش همكاري هاي منطقه اي براي شكل گيري مقصد جديد گردشگري بين المللي در اين بخش از ايران شد.
اين نشست با هدف پیگیری اجراي طرح گردشگری از کرانه  تا کویر به میزبانی فرمانداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری سمنان و با حضور مدیران کل میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری دو استان سمنان و مازندران و تعدادي از مسئولان استان سمنان، در حال برگزاري است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار