استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی تجار و بازرگانان افغانستان به دریا را فراهم کرده و این بندر می تواند مقصد تجارت افغانستان باشد

بندر چابهار دارای موقعیت مناسبی برای مقصد تجارت افغانستان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی اوسط هاشمی در ادامه برنامه های سفرش به افغانستان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی کشور افغانستان دسترسی تجار این کشور به دریا را بسیار مهم دانست و افزود: اتاق بازرگانی 2 کشور باید سندی مشترک برای سهولت در مبادلات بازرگانی تنظیم کنند تا 2 کشور بتوانند به خلق آثاری بزرگ در منطقه بیاندیشند.

وی احداث کارخانجات بزرگ در 2 سوی مرز ایران و افغانستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زیر ساخت های این کار فراهم شده و با همت سرمایه گذاران 2 کشور می توان برندهای بزرگ تولید و به بازارهای هدف عرضه کرد.

وی رونق مناطق ویژه اقتصادی در ایران توسط تجار ایرانی و افغانستانی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توصیف کرد.

رئیس هیات ایرانی اعزامی به افغانستان با اشاره به تخفیف های گمرکی ویژه برای تجار افغان در بندر چابهار گفت: هم اینک در بندر چابهار برای کانتینرهای وارداتی بیش از 70 درصد و کانتینر های صادراتی بیش از 80 درصد تخفیف قایل شده ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ترمینال یخچالی در چابهار ظرفیت مناسبی برای اقلام فاسد شدنی فراهم آورده است که در اختیار تجار قرار دارد.

انتهای پبام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
چقدر عکسا بی کیفیت هست
این نشان از عدم دقت شماست
آخرین اخبار