بنیاد سینمایی فارابی با هدف شفاف سازی بیشتر، گزارش تفصیلی عملکرد یکساله خود در سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این گزارش به اهم اقدامات فارابی در حوزه‌های حمایت از سینمای ایران، توسعه حضور در سینمای جهان و نیز پشتیبانی از تولید و ساخت فیلم پرداخته است.

بر اساس این گزارش، بنیاد فارابی در سال ۱۳۹۴ از ساخت بیش از ۴۰ فیلم سینمایی به شیوه مشارکت یا اعطای وام حمایت کرده است. مضامین اجتماعی، بیشترین حمایت‌ها را به خود اختصاص داده است و «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» به لحاظ سهم منابع تخصیص یافته در جایگاه دومین موضوع مورد حمایت فارابی در سال ۱۳۹۴ بوده است.

تغییر ساختار حمایت‌ها، در بنیاد سینمایی فارابی، در جهت تولید و اکران تعداد بیشتری از فیلم‌ها به جای سیاست حمایت از فیلم‌های محدود و پر هزینه و نیز تأکید بر شناسایی، حمایت از کارگردانان فیلم اولی و تلاش براى احياى توليد فيلم‌هاى كودك و نوجوان رویکردهای جدید این بنیاد به شمار می‌رود که بخش مهمی از آن در سال ۱۳۹۴ اجرا شد.

برگزارى نخستين المپياد فيلمسازى نوجوانان ايران، تشكيل شوراى پژوهشى بنياد، مرمت ساختمان تاريخى بنياد پس از چهل سال، رونق فعاليت‌هاى انتشارات بنياد، راه اندازى وب سايت انگليسى فارابى با هدف بازاريابى فيلم‌هاى ايرانى، چابك سازى و تحول در ساختارهاى بنياد، شاخص‌ترين فعاليت‌هاى بنياد سینمایی فارابی در دوره جديد بوده است.

فارابی در یک سال گذشته درگیر مشکلات عدیده‌ای از جمله: بدهی معوق به بانک‌ها، تجهیزات قدیمی، اختلاف قدیمی با برخى سازمان‌ها بر سر ساختمان قوام و... بوده است که تمام آنها در سال گذشته يا به سرانجام رسیده و تعیین تکلیف یا چابك‌سازی و بازسازی شده‌اند.

روایت عملکرد یک ساله بنياد سينمايى فارابی در سی نما، به سان روزگار سینمای ایران پر از خوشی و ناخوشی است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار