شهردار مهران گفت: پارک خودروی متعلق به زائران اربعین در حاشیه معابر عمومی در مهران به معضلی برای شهرواندان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ صادق فتاحی گفت : 70 هزار خودرو زائران اربعین در 85 توقفگاه بخش خصوصی مهران پارک شده اند.

وی افزود: تنها 20 درصد از ظرفیت توقفگاه بزرگ اربعین با ظرفیت 50 هزار خودرو پر شده و 80 درصد این پارکینگ همچنان خالی از خودرو است.

فتاحی با بیان اینکه برای ایجاد توقفگاه بزرگ اربعین با امکانات زیرساختی آب، برق، روشنایی، سوخت و امداد خودرو هزینه های زیادی صورت گرفته است، دامه داد: انتظار داریم ماموران پلیس راه و راهور رانندگان خودروها را به سمت این پارکینگ یا سوق دهند.

وی گفت : در این توقفگاه برابر مصوبه شورای فرهنگ ترافیک و ستاد اربعین از رانندگان 250 هزار ریال برای چهار شبانه روز پارک خودرو در این پارکینگ اخذ می شود و برای هر شبانه روز اضافه نیز 50 هزار ریال به هزینه پرداختی اولیه افزوده می شود.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه پارکینگ های متعددی برای زائران احداث شده اما بسیاری از آنها بدلایل مختلف از پارک خودرو در این پارکینگ ها خودداری کرده و وسیله نقلیه خود را در حاشیه جاده و خیابان ها، مقابل درب ادارات، معابر عمومی یا منازل شخصی، اراضی کشاورزی و فضای سبز پارک کرده و به سفر رفته اند.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: یلام ، مهران ، پارکینگ ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.