معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان بالاترین رشد شاخص‌ها را در سطح کشور در سال‌های 93 و 94 کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مرتضی جعفری با اشاره به جزییات تقدیر وزارتی اخیر از این معاونت، گفت: در بازدید اخیر قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها از دانشکده علوم پزشکی آبادان، تقدیر ویژه‎‌ای از معاونت غذا و دارو این دانشکده صورت پذیرفت.

وی افزود: پس از این بازدید عملکرد معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان به ویژه در بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی، عالی توصیف شد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: پس از این موضوع در هیأت امنای دانشکده نیز از معاونت غذا و دارو به خاطر شاخص‌های سال 94 تقدیر شد.

جعفری افزود: این تقدیر به خاطر کسب بالاترین درصد رشد شاخص‌ها در سال‌های 93 و 94 صورت گرفته است.

وی بیان این مهم که با دریافت این تقدیرنامه، وظیفه ما بیش از پیش سنگین‌تر شده است، یادآور شد: امیدوارم در ادامه مسیر کاریِ خود بتوانیم در راه ارتقا سطح سلامت غذاها و لوازم آرایشی و بهداشتی که وارد کشور می‌شوند و همچنین افزایش شاخص‌های مربوط به داروخانه‌ها، موفق عمل کنیم.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات پزشکی و درمانی آبادان یکی دیگر از اهداف کاری این مجموعه را رفع کردن کمبودهای دارویی در منطقه عنوان کرد و افزود: معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان وظیفه نظارت بر واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی و همچنین داروخانه‌های فعال در سطح منطقه را نیز دارد.

جعفری گفت: در حال حاضر در سطح منطقه 62 واحد تولیدی ، بهداشتی و آرایشی فعال هستند و 61 داروخانه که 48 باب از آنها خصوصی و بقیه وابسته به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز دولتی هستند نیز فعالیت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات پزشکی و درمانی آبادان افزود: با توجه به فعالیت 5 بندر در محدوده فعالیت این دانشکده وضعیت متمایزی داریم و این موضوع گواه وظیفه خطیر ما در منطقه است.

وی با اشاره به این موضوع که در 6 ماه ابتدایی سال 95 به قسمت عمده‌ای از اهداف خود در حوزه غذا و دارو دست یافته‌ایم، گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی نظارت‌های ما همواره به روز بوده و مشکلی در این خصوص به وجود نیامده است.

این مقام مسؤول دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در ادامه از اهمیت بحث نشان‌گرهای رنگی در محدوده کاری غذا و دارو گفت و ابراز کرد: بخش اعظمی از کالاهای منطقه در حال حاضر دارای این نشانگرها هستند و این موضوع در بحث بهبود کیفیت تغذیه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با اعلام این خبر که از 62 واحد تولیدی آرایشی و بهداشتی منطقه در 6 ماه گذشته 311 مورد بازدید صورت گرفته است، افزود: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی، نظارت بر مواد غذایی تولیدی که به صورت بسته‌بندی هستند نیز بر عهده ما بوده است.

جعفری به فعال بودن سامانه 1490 اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند مشکلات و کمبودهای دارویی خود را از طریق این سامانه به اطلاع ما برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.