روحانی در جمع مردم کرج:

"پالایشگاه ستاره خلیج فارس" به منظور تولید بنزین سال آینده افتتاح می‌شود/ بررسی مقابله با آلودگی هوا در جلسه امروز هیات دولت + فیلم


رئیس جمهور گفت: در اوایل سال آینده پالایشگاه ستار خلیج فارس برای تولید بنزین افتتاح خواهد شد، از سال آینده برای اولین بار در تاریخ دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.


مهم‌ترین مشکل البرز ترافیک است/ دولت باید در طرح حمل و نقل این استان بیش از پیش فعال باشدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با حضور در ورزشگاه مخابرات البرز با برشمردن پتانسیل‌های این استان گفت: البرز استان جوانی است و سرزمینی است که در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی قهرمانان و تلاشگران فراوانی داشته تا کشور به آبادانی برسد.

روحانی افزود: کرج سرزمین مرد بزرگ نهضت اسلامی مرحوم طالقانی است که امام (ره) او را ابوذر زمان نامید و همچنین خطه امیران شهید فلاحی و نوجوانان غیور از جمله فهمیده است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه استان البرز سرزمین تولید و توسعه عظمت ایران است گفت: گرچه همسایگی این استان کنار پایتخت ضمن نعمت‌های فراوانش بار سنگینی بر دوش مردم این استان گذاشته از جمله بار ترافیکی که بعد از بیکاری مشکل ترافیک مهمترین مشکل این استان مطرح شده است.

وی تأکید کرد: براین اساس دولت باید در طرح حمل و نقل نسبت به این استان بیش از پیش فعال باشد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به همایش راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: امروز مسلمانان و شیعیان از ایران و کشورهای مختلف عظمتی بزرگ را در کشور عراق آفریدند و کربلا به عنوان نگین درخشان عشق مسلمانان به اهل بیت و خاندان رسالت در افکار عمومی جهان تلألوء می‌کند.

روحانی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری هرچه با شکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: در این همایش بزرگ استانداران، فرمانداران، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، ارتش، سازمان حج و زیارت، وزارت کشور و وزارت‌خارجه زحمات فراوانی کشیدند که شایسته تقدیر است چرا که صدور گذرنامه و ویزا و تأمین وسایل حمل و نقل در پایانه‌های مرزی بسیار مهم است تا بتوان با مدیریت صحیح این موارد را به سرانجام رساند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به احداث راه آهن سراسری ایران و عراق گفت: بسیار خرسندیم اگر راه آهن عراق و ایران احداث شود تا مردم به راحتی در تمامی ایام به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور دشمنان و دوستان فراوانی پیش رو داریم گفت: دشمنان زیادی از جمله فقر، بیکاری، رکود، تورم، قهر طبیعت، خشکسالی و کم آبی پیش‌روی ما است درکنار آن آلودگی آب، هوا، محیط زیست نیز مطرح است اما خصم خارجی را نیز پیش رو داریم و از همه بدتر گاهی هوای نفس عده‌ای به عنوان بدترین دشمن انسانیت با دروغ، تزویر و تهمت به عنوان دشمنی جلوه می‌کند.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: در برابر این دشمنی‌ها تا زمانی که انسجام و وحدت به عنوان قدرت بزرگ در کنار ما است و رهبری شجاع و اتحاد قوای سه گانه و نیروهای مسلح در کنار ما است ما پیروز خواهیم بود.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز ایران از روزهای بسیار سخت عبور کرده است گفت: امروز از دوران استبداد، استثمار، جنگ 8 ساله و دوران 12 ساله تحریم با قدرت عبور کرده‌ایم و در برابر این لشکریان صف کشیده هر روز پیروزی جدیدی را بدست آورده و بدست خواهیم آورد.

لینک دانلود



رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه توانستیم در برابر تورم بی مهار و خطرناک اولین قدم‌های مهم را برداریم گفت: آن روز که دولت کار خود را آغاز کرد تورم 45 درصد بود و عده‌ای در برابر وعده‌های ما برای کاهش تورم به زیر 10 درصد لبخند تمسخر آمیز می‌زدند و می‌گفتند چه آرزوهایی و یا اینکه آرزو بر جوانان عیب نیست البته سن ما دیگر جوان نیست.

رئیس قوه مجریه خطاب به مردم بیان داشت: شما کار آفرینان، کارگزاران، دانشگاهیان، کشاورزان، صنعت‌گران و مردم شهر‌های مختلف و کلانشهر ها دست به دست هم اسب تورم را مهار کردید و تورم را یک رقمی کردید که این افتخار از آن ملت ایران است.

روحانی تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند مردم را به سمت یأس بکشانند اما مردم بیدار و آگاه‌اند.

وی افزود: در 7 ماه اول امسال 49.6 تسهیلات بانکی برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات برای حرکت به سمت تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و نزدیک 50 درصد تسهیلات بانکی افزایش یافته و 15 هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک در طول این 7 ماه رونق گرفت.

رئیس جمهور کشورمان اذعان داشت: معمولا بنده به صورت هفتگی 3 استاندار را ملاقات می‌کنند تا بررسی شود که حرکت آغاز شده است.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: وعده امسال ما به مردم شکست رکود، خاموشی اقتصاد و شروع رونق اقتصادی است و تا پایان امسال به لطف خدا رشد 5 درصدی اقتصادی را به کمک شما مردم عملی می‌کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه باید در برابر تمام مشکلاتی که پیش‌رو داریم مقابله کنیم، گفت: برخی مشکلات را می‌توانیم طی یک الی دو سال حل کرد و برخی را سه الی چهار ساله اما حل بعضی از مشکلات نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی ادامه داد: نباید ناامید و خسته شویم و همه باید دست به دست هم راه را ادامه دهیم.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به موضوع محیط زیست و آلودگی هوا که امروز گریبان‌گیر کلانشهر‌ها از جمله کرج شده است تصریح کرد: هر ساله این ایام به دلیل وارونگی هوا دچار مشکل می‌شویم که البته قابل حل است.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: البته این مشکل تنها مخصوص ایران نبود و بسیاری از کشور‌های پیشرفته درگیر آن هستند اما همه باید تلاش کنیم تا بر آن فائق شویم.

روحانی با اشاره به اینکه هر سال دولت جلساتی را به منظور بررسی و مقابله با آلودگی هوا تشکیل می‌دهد اظهار داشت: امروز به معاون اول خود دستور داده‌ام مقابله با آلودگی هوا در کلانشهر‌ها و اتخاذ تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اولین اقدام دولت طی این سه سال برای مبارزه با آلودگی محیط زیست تبدیل سوخت مایع مراکز صنعتی و نیروگاهی به گاز بود تصریح کرد: به غیر از دو فصل سرد از سال که مراکز صنعتی و نیروگاهی نیاز به سوخت مایع پیدا می‌کنند در مابقی سال با سوخت گاز ادامه می‌دهند البته این مشکل تنها برای امسال خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امسال نسبت به پارسال بیش از 100 میلیون متر مکعب در روز اضافه بر پارسال تولید گاز داریم و این رقم به 140 میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید و در زمینه نفت و گاز حرکت بسیاری خوبی در طی این سه سال داشته‌ایم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: چند روز گذشته هم در منطقه غرب کارون چند پروژه نفت را افتتاح کردیم که تولید نفت منطقه از 45 هزار بشکه تبدیل به 300 هزار در روز می‌رسد این کار بزرگی است که صنعت نفت ما انجام داده و همچنین در صنعت گاز هم پیشرفت خوبی کرده‌ایم و شاهد فاز‌های جدید عسلویه برای افتتاح خواهید بود.

روحانی با بیان اینکه در اوایل سال آینده پالایشگاه ستار خلیج فارس برای تولید بنزین افتتاح خواهد شد گفت: از سال آینده برای اولین بار در تاریخ دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت و حتی قادر به صادرات خواهیم بود.

وی بیان داشت: اقدام دوم دولت تغییر بنزین بوده و با ارائه بنزین یورو 4 در جایگاه‌ها به خصوص در کلانشهر‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه امسال می‌توانیم سوخت گازوئیل را هم صادر کنیم گفت: ما در گذشته واردکننده گازوئیل بودیم که اکنون توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

رئیس قوه مجریه قدم سوم دولت را طی این سه سال برای مبارزه با آلودگی هوا خارج کردن ماشین‌های فرسوده از رده دانست و افزود: بسیاری از آلودگی‌ها توسط اتومبیل‌های فرسوده به ویژه وسایل حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود که باید با اتومبیل‌های نو جایگزین شوند.

روحانی تصریح کرد: در سال 92، 66 هزار و 199 خودرو فرسوده با نو جایگزین شد، در سال 93 که بهترین سال در این زمینه بود 336 هزار و 80 خودرو فرسوده از رده خارج شد و در سال 94، 256 هزار و 344 خودرو فرسوده خارج شد که البته در سال جاری طی 7 ماه ابتدایی سال 154 هزار و 383 خودرو فرسوده را توانستیم از خیابان‌ها خارج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع دیگر معاینه فنی خودرو‌ها است گفت: دولت به تنهایی قادر به حل معضل آلودگی هوا نیست، لذا همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل حل شود زیرا آلودگی محیط زیست یک خطر بزرگی همانند تروریست دنیا را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور کشورمان یکی دیگر از اقدامات برای حل مشکل آلودگی را تحول در خودروهای داخلی دانست و افزود: قدم‌های متعددی در این زمینه برداشته شده و برای ساخت اتومبیل‌هایی با کیفیت یورو 5 و 6 اقدام مان را آغاز کردیم.

روحانی اظهار کرد: برخی می‌پرسند بعد از برجام چه تحولاتی بوجود آمده است؟ چند روز گذشته شاهد انعقاد قرارداد ما با توتال فرانسه با حجم قرارداد 5 میلیارد دلاری در پارس جنوبی بودید، برخی می‌گفتند که ما تنها حرف می‌زدیم پس چرا سرمایه نمی‌آید.

روحانی با بیان اینکه باید یک تحرک بزرگ در مسئله اشتغال در کشور بوجود آید گفت: جوانان انقلابی متدین و ایران دوست کشورمان سرمایه بزرگمان هستند اما متأسفانه بعضی‌ها نگاهشان نسبت به این قشر از جامعه بدبینانه است.

رئیس جمهور کشورمان با یادآوری بازی فوتبال ایران با کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی گفت: در این روز شاهد بودیم که برخی‌ها چقدر غصه خوردند که چرا باید این بازی بین‌المللی در این روز برگزار شود اما بسی جای تعجب داشت که دیدند جوانان متدین و عاشق ایران در ورزشگاه آزادی هم تیمشان را تشویق کردند و هم به دینشان احترام گذاشتند.

وی با تأکید براینکه باید به جوانان در تمام عرصه‌های کشور میدان دهیم گفت: این جوانان بودند که در میدان جنگ آن را به خوبی مدیریت کردند براین اساس باید نگاه بدبیانه خود را نسبت به این قشر از جامعه از بین ببریم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امروز لایحه دوفوریتی را تقدیم مجلس کردیم تا از مجلس مجوز برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای اشتغال روستاییان درنظر بگیریم.

روحانی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس دهم دلگرم‌تر کار می‌کنند گفت: این مجلس جدید ما را دلگرم‌تر کرده است دیدیم که در جلسه رأی اعتماد سه وزیر ورزش، جوانان، آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر با ما همراه بودند و این تغییرات عمدتا برای نشاط جوانان ما است.

رئیس جمهور کشورمان ضمن قدردانی از حمایت مجلس برای رأی اعتماد به هر سه وزیر پیشنهادی‌اش گفت: این مجلس می‌خواهد در کنار دولت و برای خدمت به مردم کار کند این مجلس تابع شایعات و پرونده‌سازی‌های غلط و نابجا نیست و برمبنای اینکه هر کسی لیاقت دارد باید پست‌های کشور را برعهده گیرد.

وی تأکید کرد: اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدال‌گرا دیگر مطرح نیست همه باهم برابریم چرا که دولت و ملت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور را می‌سازند تا در مسیر تعالی قرار گیرد باید بدانیم اگر رئیس جمهور هر کشوری تغییر می‌کند تأثیری در اراده ملت نخواهد گذاشت.

رئیس قوه مجریه با تأکید براینکه دنیا در دست اراده یک حزب نیست گفت: آنقدر مسائل و واقعیت‌ها در جهان وجود دارد که باید به جزئیات آن توجه کرد جهان همه چیز را بر افراط گران تحمیل خواهد کرد اما ما بر مبنای عهدمان که رهبری گفته‌اند عمل می‌کنیم.

روحانی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کسی خیال نکند که می‌شود با ملت بزرگ ایران شوخی کرد یادآور شد: همه پیروزی‌های ما درسایه مقاومت مردم حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که موجب انسجام و وحدت کشور شده و ما به عنوان دولت براساس عهدی که بسته‌ایم با مشورت با کارشناسان متخصص اقدام خواهیم کرد.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: ما دولت شعار نیستیم بلکه دولت عمل هستیم همان ارگانی را که ما را تحریم کرد ما امروز مجبورش کردیم که تحریم‌مان را بشکند و در مسیر آبادانی این کشور با امید و نشاط حرکت می‌کنیم.

وی با انتقاد از رسانه‌های کشور که آب در هاونگ می‌کوبند گفت: شما قادر نیستید بین وحدت ملت و دولت فاصله بیاندازید و همچنین بین نیروهای سه گانه کشور دولت، سپاه و نیروهای مسلح تفرقه بیافکنید.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی آزاد راه تهران- شمال گفت: 428 میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل اعتبار درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم تا سال 96 پروژه این آزاد راه افتتاح شود همچنین برای قطار شهری 186 میلیارد تومان و 70 میلیارد تومان برای اتصال اتوبان همت به کرج اعتبار درنظر گرفته‌ایم.

روحانی در پایان با اشاره به پروژه گازرسانی در استان البرز گفت: به میزان 69 درصد این پروژه پیشرفت داشته همچنین این پروژه در روستا تا 81 درصد رشد داشته است و در مجموع 40 طرح و پروژه با اعتبار 995 میلیارد تومان برای این استان تصویب کردیم که امیدواریم در سال جاری و 96 اجرایی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
سلامی عرض کنم به اقای وعده وعید اقای صد روزه
سلاااام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
روحانی با اختلاف بالا رای می اوری.
آخرین اخبار