معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) گفت: همدان در اربعین حسینی میزبان ۷۰۰ زائر غیر ایرانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان است.

حضور ‌۷۰۰ زائر غیر‌ ایرانی ‌کشورهای ترکیه و آذربایجان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی بقایی با اشاره به میزبانی سپاه همدان از زائران ترک زبان خارجی اظهار داشت: امسال 700 تن از زائران اربعین حسینی از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای شرکت در مراسم اربعین وارد استان شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تعداد این زائران برای شرکت در مراسم اربعین در کربلا  به بیش از 4 هزار نفر افزایش یابد امیدواریم برای آنها میزبان مناسبی باشیم.

بقایی درباره قانون منع تردد زائران خارجی از استان برای حضور در کشور عراق تصریح کرد: با توجه با هماهنگی‌های به عمل آمده این برنامه در استان اجرا می‌شود و دیگر زائران خارجی باید برای تردد از مرز چزابه و یاشلمچه استفاده کنند.

وی با اشاره به فراررسیدن اربعین حسینی و تقارن آن با هفته بسیج نیز عنوان کرد: امسال همانند استان‌های تهران و قم دسته پیاده‌روی عزادران حسینی در شهرستان‌های استان برای همراهی  با زائران  پیاده حسینی از نجف تا کربلا ایجاد می شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) گفت: تلاش داریم این تجمعات از یک امامزاده شاخص یا میدان مطرح آغاز شود و پس از انجام راهپیمایی توسط عزاداران، برای تجمع به یک مکان شاخص دیگر در هرشهر منتهی شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.