رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه گفت: بخش زیادی از جامعه غرق در فضای مجازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛پژمان ابراهیمی به بیان برخی از دلایل بی‌رغبتی افراد به خرید و مطالعه کتاب پرداخت و یکی از دلایل آن را مسائل اقتصادی و بالا بودن قیمت کتاب عنوان کرد و افزود: این عامل جزو مهمترین عوامل عدم اقبال جامعه به خرید کتاب است.

 ابراهیمی یکی دیگر از دلایل بی رغبتی افراد به خرید کتاب را نبود کتاب‌های متناسب با نیازها و علاقمندی‌های جامعه عنوان کرد و افزود: نمی‌گویم کتاب‌های متناسب با نیازها و علایق جامعه وجود ندارند، اما در اینکه تعداد این نوع کتاب‌ها محدود است، شکی نیست.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به فضای مجازی داشت و از آن به عنوان یکی دیگر از مهمترین دلایل عدم تمایل افراد جامعه به خرید کتاب و مطالعه یاد کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت بخش زیادی از جامعه امروزی غرق در فضای مجازی شده  و این افراد اصلا فرصت خرید و مطالعه کتاب را ندارند.

 ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه هیچ‌چیز نمی‌تواند جای خواندن کتابهای کاغذی و ورق زدن آن را بگیرد، گفت: فضای مجازی هرگز نخواهد توانست جای کتاب‌های کاغذی را بگیرد، چراکه این نوع مطالعه مقطعی بوده و اغلب به یک پاراگراف هم نمی‌رسد و لذا نخواهد توانست کارکردهای کتاب را داشته باشد.

وی افزود: همراه شدن افراد با کتاب و مباحث آن و نتیجه‌گیری‌ انتهایی، گاه می‌تواند در زندگی افراد راهگشا باشد، در حالیکه فضای مجازی چنین کارکردی ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.