رئیس جمهور سوریه تاکید کرد در صورتی که جانشین اوباما بخواهد با تروریست ها بجنگد، دمشق همپیمانش خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره این که چه انتظاری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دارد گفت: ما امیدواریم که آمریکا بی طرف باشد، به قوانین بین المللی احترام بگذارد، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و طبعا حمایت از تروریست ها در سوریه را متوقف کند.

اسد افزود اگر ترامپ با تروریست ها بجنگد ما ، روس ها و ایرانی ها و تعدادی دیگر از کشورها که خواستار شکست دادن تروریست ها هستند نیز همپیمان طبیعی وی خواهیم بود.

رئیس جمهور سوریه در نخستین اظهارات خود در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا گفت:« این رهبر جمهوریخواه اظهارات امیدوارکننده ای را درمورد ضرورت مقابله با افراطیون در سوریه بیان کرده است، اما باید دید آیا می تواند به وعده ای که داده است عمل کند؟»

وی در این مصاحبه تصریح کرد :«ما همچنان تردید داریم آیا او (ترامپ) می تواند به وعده های خود عمل کند یا خیر. به همین علت است که ما در زمینه قضاوت درمورد او بسیار محتاط هستیم. اما اجازه بدهید بگویم که اگر او قصد جنگ علیه تروریست ها را دارد ، ما آماده ایم در این زمینه همکاری کنیم، همانطور که با روس ها و ایرانی ها این کار را انجام می دهیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
حرف حق جواب ندادره ترامپ اکه راست میگه تروریستهای وهابی رو نابود کنه .که نمیخواد ونمیکند وراه اربان خود را طی خواهد کرد البته هیچی نیست .جز یک دیوانه دلقک
آخرین اخبار