دبیر علمی کنفرانس مهندسی پزشکی ایران از سرمایه‌گذاری چند صد هزار میلیارد دلاری در حوزه مهندسی پزشکی در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر فتورایی در نشست خبری بیست و سومین کنفرانس زیست پزشکی ایران که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: دوره کارشناسی ارشد مهندسی بافت در سال 1386 دراین دانشگاه راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از 60 نفر از این رشته فارغ‌التحصیل شده است.

وی ادامه داد: هر چهار سال یک بار شاهد تحولات شگرفی در حوزه مهندسی پزشکی هستیم و اکنون مباحث بسیار جدیدی همچون مهندسی سلولی و مهندسی مولکولی در دنیا مطرح است که برای عقب نماندن از این تحولات باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

فتورایی اضافه کرد: تعدادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام داده اند که جزو پروژه های میان مدت به شمار می آید و نیازمند تکمیل است ولی در پروژه های کوتاه مدت حوزه مهندسی بافت همچون تولید زخم پوش ها و محصولات ترمیم زخم، تولیدات خوبی در ایران تولید و روانه بازار شده است.

وی به سرمایه گذاری چند هزار میلیارد دلاری در حوزه مهندسی پزشکی دنیا اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه سهم ما از صادرات مهندسی پزشکی بسیار ناچیز و حدود 20 تا 30 میلیون دلار است درحالیکه ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه داریم.

فتورایی یادآورشد: خوشبختانه در چاپ مقالات مهندسی پزشکی نیز در دسته ۵۰ تا ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار داریم ولی متاسفانه در بخش فناوری هنوز ضعف‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار