مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از محکومیت 3 میلیارد و 900 میلیون ریالی متخلفان پرونده گردو و ریحان قاچاق در سیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،  مرتضی مدنی فدکی گفت: مأموران انتظامی با توجه به گزارشات واصله و با دریافت مجوز قانونی از یک انبار در شهرستان زابل بازدید و در بررسی‌های صورت گرفته مقدار 13 تن و 880 کیلوگرم گردو و بیش از 9 تن بذر ریحان به ظن قاچاق کشف و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زابل مورد رسیدگی قرار گرفت که 4 نفر متهم در این خصوص به شعبه احضار شده که آنها اعلام داشتند که کالاها از طریق مرز افغانستان وارد کشور کردند.

وی ادامه داد: در استعلامات صورت گرفته مشخص شد علاوه بر اینکه این دو کالا جزء 41 قلم کالای مجاز مرزنشینان نیست، مراحل قرنطینه‌ای نیز در هیچ کدام از دو کشور مبداء و مقصد صورت نگرفته و هیچ مجوز قانونی برای ورود کالا نیز صادر نشده است.

مدنی فدکی افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به اوراق و محتویات و همچنین استعلامات صورت گرفته تخلف را محرز دانسته و براساس قوانین و مقررات 4 نفر متخلف پرونده را جمعاً به میزان 3 میلیارد و 900 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ورود اینگونه کالاها به صورت قاچاق آن هم به این میزان علاوه بر احتمال ورود آفات و عوامل بیماری‌زای گیاهی باعث ضربه به اقتصاد کشور و کشاورز ایرانی می‌شود.

مدنی فدکی گفت: تا زمانی که کالای قاچاق در کشور حامی داشته باشد ما نمی‌توانیم در ریشه‌کن کردن این سم اقتصادی موفق باشیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.