کرمان؛

بیشترین حجم گلخانه های کشور در جیرفت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: جنوب استان کرمان یک گلخانه طبیعی است که بیشترین حجم گلخانه را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود حجتی شامگاه دوشنبه درنشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در جیرفت برگزار شد، گفت :فرودگاه جیرفت به عنوان مرکز جنوب کرمان پس از سالها در دولت یازدهم افتتاح شد و به گفته مسئولان استان اخذ مجوز مرز هوایی برای این فرودگاه در دست پیگیری است تا محصولات این منطقه از این طریق جا به جا شوند.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بخش کشاورزی در استان کرمان با توجه به ویژگی هایی که دارد بر اساس بهره وری آب است و اینکه آب را چگونه استفاده و برای چه محصولی مصرف کنیم مهم است تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم.
حجتی گفت: کشت و صنعت جیرفت طرح بلندمدت یکهزار هکتاری گلخانه هیدروپونیک دارد که 200 هکتار آن امروز در فاز اول کلنگ زنی شد.
وی افزود: تلاش ما این است که بتوانیم تسهیلات را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.
حجتی اظهار کرد: عمده منابع را که توانستیم تجهیز کنیم، سعی کردیم ابتدا اعتبار را به سمت گلخانه ها بیاوریم تا این مدل کشت ترویج پیدا کند.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم بحث مربوط به توسعه گلخانه ها و بازاریابی را همزمان دنبال کنیم و بقیه فعالیت ها و پیگیری ها عمدتا حول همین دو محور انجام گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی و تولید انبوه محصولات کشاورزی، بخش صادرات این محصولات باید مورد توجه قرار گیرد.
سید مهدی طبیب زاده افزود: اتاق بازرگانی کشور به عنوان معین شهرستان های جیرفت و عنبرآباد انتخاب شده است که کمک خوبی به پیشرفت این منطقه انجام می دهد.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در سه فاز برنامه ریزی شده است و فاز اول کوتاه مدت که از مزرعه تا مصرف محصولات کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: فاز دوم میان مدت، شرکت های صاحب برند مورد توجه است و پیگیر ایجاد پایگاهی از این شرکت های معتبر در منطقه هستیم.
وی فاز سوم و بلندمدت را اصلاح الگوی کشت عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات این منطقه جذب منابع مالی است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: حجم ، گلخانه ، جیرفت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.