اهواز؛

اوج تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان از اوج تردد زائران اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه خبرداد.

اوج تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان افزود:با وجود ازدحام زائران برای عزیمت به کربلای معلا ، با تمهیدات اتخاذ شده و ایجاد بسترهای مناسب ، روند خروج زائران بدون مشکل و مساله خاصی ادامه دارد.

وی نظم و انضباط زائران را با وجود آنکه شمار آنان نسبت به اربعین گذشته 40درصدی افزایش داشته مثال زدنی توصیف کرد و گفت: سال به سال وضعیت تردد زائران اربعین حسینی شکل منسجم تری به خود می گیرد و این به برکت حضور همه دستگاههای اجرایی و از همه مهمتر شرکت مردم و موکب داران در خلق این حماسه ماندگار است.

استاندار نبود آب لوله کشی در مرز چذابه یرا کی از مشکلات این پایانه بیان کرد و گفت: آب با تانکر به موکب ها و سرویس های بهداشتی انتقال می یابد.

وی وعده داد اربعین سال آینده آب آشامیدنی از طریق لوله به پایانه مرزی چذابه انتقال داده خواهد شد.

شریعتی همچنین در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته برای بازگشت عزت آفرین زائران به وطن اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته ، همه امکانات برای استقبال از زائران بسیج شده است و مشکل خاصی که باعث دل نگرانی شود وجود ندارد.

وی گفت: حمل و نقل زائران با اتوبوس ، پذیرایی و تغذیه آنان طبق برنامه تا چند روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان به تعطیلی بازارچه مرزی چذابه نیز اشاره کرد و بیان داشت: این تعطیلی تا چند روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت تا مشکلی در روند بازگشت زائران بوجود نیاید.

شریعتی افزود: از سال آینده مسیر تردد زائران با کامیون های حامل کالا که به سمت چذابه حرکت می کنند جداسازی خواهد شد تا خللی در روند صادرات کالا به عراق پیش نیاید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.