بیشاز 23 هزار زائر پاکستانی از خدمات بهداشتی رایگان بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: خدمات بهداشتی و درمانی رایگان این دانشگاه در اختیار افزون بر 23 هزار زائر پاکستانی کربلای معلی که از ابتدای محرم تاکنون وارد استان شدند، قرار گرفت.

محمودرضا میری: بر اساس روال سال های گذشته، امسال نیز از سوی این دانشگاه تدابیر ویژه ای برای خدمات دهی به زائران پاکستانی عازم کربلا در حال انجام است.

وی ادامه داد: تیم های سلامت شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، بهداشت محیط و همکاران فوریت های پزشکی در مرز میرجاوه و زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان مستقر شده اند و تمام زائران به محض ورود زیر پوشش برنامه نظام مراقبت بیماری ها قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی تاکنون علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی برای زائران، هشت هزار و 940 کودک زیر 15 سال این کشور را تحت واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال قرار دادند.
وی افزود: همچنین از 290 مورد مشکوک مالاریا میان زائران پاکستانی در این مدت 2 مورد مثبت گزارش شد که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال این دانشگاه، به شمار زیادی از زوار پاکستانی به عنوان رابط یا سفیر سلامت آموزش مسائل بهداشتی ارائه می شود.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار