معاون رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر تحقق کمربند سبز زاهدان با اولویت اراضی در معرض تخریب و تصرف در این استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سومین نشست کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز در محل اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد.

رئیس کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری سیستان وبلوچستان با تشریح دستورالعمل اجرایی کارگروه‌های استانی پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد، بیان کرد: این کارگروه با هدف در نظر گرفتن علل و عوامل دور و نزدیک پدیده ی حاشیه نشینی و مطالبه در خصوص اولویت‌ها و تکالیف مصرف نهادهای متولی در خصوص پیشگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شده است.
 
معاون رئیس‌کل دادگستری این استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: تأکید بر تکمیل طرح جامع کاداستر، تعیین تکلیف و تثبیت مالکیت اراضی، نهایی سازی ثبت اطلاعات مربوط به محدوده و حریم شهری و حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت به ویژه بر روی آن دسته از اراضی که در خطر تخریب، تصرف و گسترش مناطق جدید سکونت‌گاه‌های غیررسمی قرار دارند از اهم موارد مطروحه در این نشست بود.

رئیس کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد سیستان و بلوچستان با اشاره به راه های صیانت از اراضی حاکمیتی افزود: پیگیری ایجاد کمربند سبز، گسترش و ارتقاء فعالیت یگان‌های حفاظت دستگاه‌ها و تقویت امکانات پرسنلی، نصب علایم و تابلوهای هشداردهنده و ارتقاء آگاهی‌های عمومی پیشگیرانه از طریق مطبوعات و رسانه‌های محلی را مهم ترین راهکارهای پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری برشمرد.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار