اف بی آی اعلام کرد که شمار جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در این کشور طی سال گذشته 67 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس ، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز دوشنبه اعلام کرد شمار جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان در این کشور طی سال گذشته 67 درصد افزایش یافت.

اف بی آی همچنین در این باره اعلام کرد شمار کل جرایم ناشی از تنفر که طی سال گذشته به پلیس گزارش شده است، شش و هفت دهم درصد افزایش داشته است و از این میان، بیشترین میزان افزایش مربوط به جرایمی است که علیه مسلمانان رخ داده است.

انتشار این گزارش پلیس فدرال آمریکا در حالی است که فعالان حقوق مدنی پیشتر در خصوص تشدید احساسات ضد مسلمانان در آمریکا هشدار داده بودند. این اعلام هشدارها حتی به پیش از زمان حملات تروریستی در پاریس و سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا باز می گردد.

آمارهای منتشر شده توسط پلیس فدرال آمریکا هر چند مربوط به سال تقویمی 2015 است، در زمانی منتشر می شود که تنش ها در آمریکا در پی انتخابات هفته گذشته این کشور به شدت افزایش یافته است.

مقامات آمریکا از روز سه شنبه تاکنون، گزارش های مختلفی را درباره وقوع حوادث نژادپرستانه و دین‌ستیزانه در این کشور اعلام کرده اند. از جمله این موارد، می توان به سر دادن شعار «قدرت سفید پوستان» توسط دانش آموزان یک مدرسه و همچنین انتشار تصاویر ویدیویی حمله چند مرد سیاهپوست به یک مرد سفیدپوست در شیکاگو اشاره کرد. این حادثه در حالی رخ داد که عابرانی که شاهد صحنه بودند فریاد می زدند «شما بودید که به ترامپ رای دادید».

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا در حالی است که در سال 2008 و پس از انتخاب شدن باراک اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور سیاهپوست در این کشور، جرایم مشابهی در آمریکا رخ داد.

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در سال 2015، مجموعا 257 اقدام مجرمانه علیه مسلمانان رخ داد. این در حالی است که این رقم در یک سال پیش از آن، برابر با 184 مورد بود.

کارشناسان در این باره اعلام کردند علت این افزایش موارد جرایم خشونت آمیز ممکن است افزایش میزان گزارش های اعلام شده قربانیان به پلیس، یا نظارت و پیگیری بیشتر آژانس‌های مجری قانون باشد. 

در مجموع، شمار موارد گزارش شده جرایم ناشی از تنفر در آمریکا در سال گذشته به رقم پنج هزار و 850 مورد افزایش یافت. این رقم در سال 2014 برابر با پنج هزار و 479 مورد بود. همچنین جرایم ناشی از تنفر مذهبی نیز در این کشور در سال 2015 شاهد رشد 23 درصدی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار