با طراحی و ساخت دستگاه فرآوری میوه و سبزی، از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد شعبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز گفت: محمد عادل مرزبان نخبه نی ریزی به کمک باغداران و صیفی کاران این منطقه موفق به ساخت دستگاه فرآوری میوه شد.
محمد عادل مرزبان استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در گروه مکانیک ادامه داد: این دستگاه می تواند مراحل مختلفی از جمله شست و شو، بسته بندی خام، خرد کردن، پوست کنی، آبمیوه گیری، لواشک سازی، کمپوت کردن، تولید مربا، تولید دمنوش و پودر کردن را به تناسب نیاز متقاضی انجام دهد.
او خاطر نشان کرد: در این روش انواع میوه و سبزی با روش پیشرفته و فناوری منحصر به فرد تا دمای مخصوصی رسانده می شود و با تزریق گاز خنثی خلأ محیطی ایجاد شده و محصولات بسته بندی می شوند.
مرزبان افزود: به تناسب میزان تولید و نیازمندی های مشتری، این دستگاه های تولید را که در دنیا به سیستم های خلأ سرما معروفند با یک پنجم  قیمت دستگاه های مشابه چینی تولید می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز تصریح کرد: دستگاه تولیدی ما موجب شده تا با استفاده از این روش دیگر باغداران به دلیل ترس از خراب شدن محصول، محصول ها را با هر قیمتی به فروش نرسانند و  بتوانند محصول اضافه بر نیاز بازار را از باغ جمع آوری کرده و به لواشک و آبمیوه تبدیل کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار