چین ترامپ را تهدید کرد

چین تهدید کرد اگر ترامپ با ساده‌لوحی به دنبال جنگ تجاری با این کشور است باید منتظر عواقب آن نیز باشد.

تهدید جدی چین برای ترامپ
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک روزنامه متعلق به حزب کمونیست چین ادعا کرد دونالد ترامپ با جدیت در تلاش است بر ضد چین جنگ تجاری راه بیاندازد. ترامپ در طول سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش به‌کرات از اعمال عوارض 45 درصدی برای اجناس چینی سخن گفته بود. او همچنین در ماه آگوست چین را به بزرگترین دزدی تاریخ متهم کرد.

روزنامه Global Times چاپ چین روز دوشنبه هشدار داد چنین اقداماتی یک اشتباه بزرگ و خطرناک است. این روزنامه نوشت "اگر ترامپ تجارت بین چین و آمریکا را نابود کند، بخشی از صنایع آمریکا صدمه جدی خواهد دید و در نهایت این رئیس جمهور جدید است که به بی‌مبالاتی، ناآگاهی و بی‌کفایتی محکوم خواهد شد".

Global Times ادعا کرد اعمال هرگونه تعرفه جدید اقدام متقابل پکن را در پی خواهد داشت؛ ایرباس جای سفارش هواپیماهای بویینگ را می‌گیرد؛ فروش آیفون و خودروهای آمریکایی با مشکل مواجه می‌شود؛ واردات سویا و ذرت متوقف و تعداد دانشجویان چینی در حال تحصیل در آمریکا محدود خواهد شد.


این روزنامه هشدار داد تنگ کردن عرصه برای چین نتایج خوبی برای آمریکا نخواهد داشت. اما وزارت خارجه چین نیز با استفاده از زبان دیپلماتیک به ترامپ اخطار داد برای پکن شاخ و شانه نکشد. سخنگوی این وزارتخانه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت "معتقدم مقامات آمریکایی اگر کمترین علاقه‌ای به مردم‌شان دارند باید سیاستی اتخاذ کنند که به‌نفع اقتصاد و همکاری تجاری بین چین و آمریکا باشد".

منبع: Guardian

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
مردک دیوانه
آخرین اخبار