وزیر اقتصاد گفت: برای بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک در طرح رونق تولید باید کارگروهی متشکل از بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی عصر امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد که دستور کار این نشست ارائه راهکارهای رفع مشکلات بانکی و بررسی روند ارائه تسهیلات به منظور رونق تولید در صنایع کوچک و متوسط بوده است.

در این جلسه اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بخش های اقتصادی و صندوق های حمایتی  به مشکلات طرح ارائه تسهیلات اشاره کردند که عمده مشکلات عنوان شده اجرای این طرح ، تضامین،نحوه بازپرداخت وام‌ها و تامین منابع مالی و اعتبار سنجی بانک ها بود.

بر اساس این گزارش همچنین در این نشست با پیشنهاد وزیر اقتصاد قرار بر این شد تا کارگروهی متشکل از نماینده وزارت اقتصاد،بانک مرکزی و برخی اعضای شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت تشکیل شود.

لازم به ذکر است هدف از ایجاد این کارگروه بررسی دقیق و مصداقی مشکلات طرح ارائه تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط عنوان شد.

طیب نیا وزیر اقتصاد در این نشست تاکید کرد: همه بانک ها در حوزه ارائه تسهیلات باید طبق ضوابط بانک مرکزی عمل کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: بعضی بانک‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و برخی بانک‌ها هم همکاری خوبی نداشتند اما در مجموع بانک‌ها باید تعهدات خود را نسبت به پروژه به درستی انجام دهند و ما هم برای اجرای این پروژه ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنایع کوچک و رونق اقتصادی باید به یک منطق مشترک دست پیدا کنیم.

گفت: در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی تفکیک بخشی مطرح نبوده و هدف واحدهای کوچک و متوسطی‌ بوده‌اند که با مشکل نقدینگی مواجه بوده‌اند اما به لحاظ اصولی قابلیت احیا را دارند و  برای پرداخت تسهیلات اصل بر این بوده که به واحدهایی که قابلیت احیا شدن را دارند تسهیلات پرداخت شود.

طیب‌نیا تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بین صنایع کوچک 7 هزار واحد را شناسایی کرد که این صنایع به لحاظ ساختار و عملکرد بلند مدت مشکلی نداشتند. 

وزیر امور اقتصادی و داریی بیان داشت: این واحدها بر اثر مشکلات تحریم و رکود حاصل از آن و مشکل تقاضای عمومی به مشکل برخورده بودند و مشکل آنها ناشی از عامل بیرونی بوده است در نتیجه برای جلوگیری از افزایش مشکلات این بنگاه‌ها مقرر شد تا از طریق پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به آنها کمک شود.
 
طیب‌نیا بیان داشت: دولت در پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک تولیدی که مشکل آنها نقدینگی است، بسیار جدی است و درصدد است تا آخر سال این موضوع انجام شود و بانک‌ ها هم باید تسهیلات را پرداخت کنند.

وی افزود: این موضوع از طریق رئیس جمهور و معاون اول پیگیری می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار