شکست دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره موجب شده است اعضای این حزب اجرای اصلاحات ریشه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، حال که دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا با شکست روبرو شده اند، در حال بازسازی این حزب هستند. گفته می‌شود نخستین اقدام دموکرات‌ها، تعیین رئیسی جدید برای این حزب است.

رئیس آینده حزب دموکرات می‌تواند این حزب را برای انتخابات میان‌دوره‌ای در سال 2018 آماده کند. "کوری بوکر" – سناتور نیوجرسی – روز یکشنبه به ان‌بی‌سی گفت : "رئیس آینده حزب دموکرات باید متعهدانه حزبش را پیش ببرد." با این‌حال، وی درباره کاندیدای احتمالی برای این سمت سخنی به میان نیاورد.

در میان افرادی که برای رسیدن به این سمت رقابت می‌کنند می‌توان به "کیث الیسون" – نماینده سیاه‌پوست مینه‌سوتا و نخستین مسلمانی که به کنگره آمریکا راه یافته است --، "هاوارد دین" – فرماندار سابق ورمونت و کاندیدای ریاست جمهوری اسبق آمریکا که در سال‌های 2005 تا 2009 رئیس حزب دموکرات بوده است --، و "مارتین اومالی" – فرماندار سابق ایالت مریلند که در رقابت‌های انتخابات سال جاری شرکت کرد ولی در انتخابات درون حزبی موفق نشد – اشاره کرد.

برنی سندرز – سناتور ورمونت – تنها نامزدی بود که برای هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری – در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها خطری جدی خوانده می‌شد. سندرز اکنون اعلام کرده است از الیسون حمایت خواهد کرد. الیسون گفته است حزب دموکرات نیاز به اصلاحات ریشه‌ای دارد. وی تمرکزش را بر انتخابات و روسای محلی این حزب به منظور افزایش مشارکت مردم معطوف کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار